מהי החולשה הכי גדולה שלך? איך להתמודד עם השאלה הכי מעצבנת בראיון

חולשות בראיון עבודה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

“מהי החולשה הכי גדולה שלך?”

השאלה המעצבנת הזאת הפכה לקלישאה של ראיונות עבודה. יחד עם זאת, יש סיכוי טוב שזה בדיוק מה שישאלו אתכם בראיון הבא. אז במקום להתעצבן, בואו נבין איך אפשר להשתמש בה לטובתכם, ולשפר את הסיכויים שלכם להתקבל למשרה.

במדריך הזה נעבור על 2 דוגמאות לתשובות טובות מראיונות, שיעזרו לכם לעבור את שלב החולשות בראיון עבודה.

תוכן עניינים


איך נראית תשובה טובה לשאלה “מהן החולשות שלך”? 

השאלה הזאת נראית תמימה, אך יש בה אתגר מסוים.

מצד אחד, אם תהיו יותר מידי כנים, אתם עלולים להזכיר חולשות שיפגעו בסיכויים שלכם. מצד שני, אם סתם תמציאו משהו אתם עלולים לצאת לא אמינים (או לא אותנטיים מספיק).

אז לפני שנכנס לדוגמאות מראיונות עבודה, בואו נעבור בזריזות על כמה דגשים חשובים להרכבת התשובה שלכם.

לצפיה בסרטון – איך לענות לשאלה הכי מעצבנת בראיון עבודה:


דגש #1 – אל תזכירו שום דבר שנופל תחת “דרישות התפקיד” 

אם טרחו לציין בתיאור המשרה מילים כמו “עבודה מול ממשקים שונים”, “עבודת צוות” או כל ביטוי אחר שמרמז על אופי כזה של עבודה, אל תגידו שאתם “עובדים יותר טוב לבד” כי זה לא ישחק לטובתכם. 

מאותה סיבה, אל תציינו תכונות אופי שיכולות להעיד על חוסר התאמה. 

אם אתם מתמיינים לתפקיד בבדיקות תוכנה (למשל), אתם *לא* יכולים לציין חולשות כמו “חוסר תשומת לב לפרטים קטנים” – כי אם תחשבו על זה לעומק, זה די ברור שבמשרות QA מאוד חשוב לשים לב לפרטים קטנים. זה בדיוק האופי של העבודה ולכן זה לא חסרון שיבוא לטובתכם.

אם זה נשמע לכם ברור מאליו תדעו שאנשים נופלים בזה כל הזמן. לכן כדי להמנע מפדיחות מיותרות, קראו שוב את תיאור המשרה לאחר שבחרתם באילו חולשות להתמקד בראיון.

חוזקות וחולשות דוגמאות
המנעו מלציין תכונות אופי שעלולות להעיד על חוסר התאמה אפשרי

דגש #2 – אל תגידו “אין לי חסרונות/חולשות”  

כששואלים אתכם על חולשות בראיון עבודה, התשובה הכי גרועה שאתם יכולים לתת היא:
“אין לי חסרונות” או “לא משהו שאני יכול לחשוב עליו”. וזאת הסיבה:

הנחת היסוד של השאלה הזאת היא שלא קיים עובד ללא חסרונות או חולשות כלשהן. לכן, מי שעונה “אין לי חסרונות” מצטייר כאדם חסר מודעות עצמית.

למען האמת, להכיר בחסרונות שלכם זאת חוזקה גדולה מאוד. וזה אפילו שלב הכרחי בתהליך של שיפור כלשהו.


דגש #3 – הסבירו איך אתם פועלים כדי להשתפר 

הדגש האחרון והחשוב מכולם הוא שברגע שהסברתם מהי החולשה שלכם אל תעצרו. במקום, הסבירו איך אתם פועלים עכשיו לשיפור החולשה הזאת. או אפילו יותר טוב – ספרו איך התמודדתם עם החולשה מסויימת *בעבר* ולמה זה כבר עזר לכם להפוך לעובדים טובים יותר.

כלומר, ממש תדגישו את העובדה שאתם מודעים לחסרונות שלכם, וגם לוקחים צעדים אקטיביים כדי לעבוד עליהם ולהשתפר בתור עובדים.

בסופו של דבר, אלו תכונות שמעידות על עובד או עובדת שיביאו ערך לארגון לאורך זמן. או במילים אחרות – עובדים ששווה לארגון להשקיע בהם.

חסרונות בראיון עבודה
שאיפה לשיפור מעידה על עובד או עובדת שיביאו ערך לארגון

איך זה נראה בראיון עבודה

כדי לעזור לכם להבין את זה קצת יותר לעומק בואו נראה כמה דוגמאות לתשובות טובות מראיונות בהייטק:

דוגמה #1 – נטיה להתמקד בפרטים קטנים

“לפעמים אני מתמקד יותר מדי בפרטים הקטנים, וזה יכול לגרום לי להשקיע זמן רב בדברים שהם פחות מהותיים ולא העיקר של הפרויקט. זה היה גורם לי להגיע לדד-ליין מותש, ולפעמים אפילו לא לעמוד בלוח הזמנים.

ברגע שהבנתי שהנטייה שלי להתעכב על פרטים לא תמיד באה לטובתי, התחלתי להתנסות בשיטות שונות לניהול משימות. בתור התחלה, עברתי לנהל את העבודה שלי בעזרת כלי בשם Toggl שמודד כמה זמן אני משקיע בכל משימה. זה היה קצת מעצבן בהתחלה אבל זה ממש עוזר לי להתמקד ב”תמונה הגדולה”.

אז נכון, יש פעמים שאני אמצא את עצמי מתעכב על איזה פרט קטן, אבל היום הפרודוקטיביות שלי לא נפגעת מזה… ועם הזמן אני מצליח ליישם עוד שיטות שלמדתי ואני בטוח שאמשיך להתייעל בהיבט הזה גם בעתיד”


כפי שאתם רואים, התשובה הזאת עונה על הדגשים שהזכרנו בחלק הקודם.

קודם כל הסברנו למה זה בעייתי, וזה חשוב. התמקדות בפרטים קטנים אינה בהכרח תכונה רעה. להיפך, זאת אפילו תכונה חשובה עבור כל מיני תפקידים. לכן, כדי שיבינו למה אנחנו מגדירים אותה כתכונה שלילית, הסברנו בפשטות שזה הקשה עלינו לעמוד בזמנים (לפעמים).  

לאחר מכן הסברנו איך אנחנו עובדים כדי להשתפר בהיבט הזה: אנחנו עובדים עם כלי לניהול משימות (טוגל) כדי לא לחרוג בזמנים, ואנחנו מיישמים שיטות שונות לניהול זמן בעבודה שלנו.

בחלק האחרון, כדי להסיר חששות אפשריים של המראיינים שלנו, הסברנו שהפרודקטיביות שלנו לא נפגעת מזה, ושאנחנו ממשיכים לפעול כדי להשתפר ביכולת הזאת שלנו.

בואו נראה דוגמה נוספת לתשובה כזה.

דוגמה #2 – קושי לבקש עזרה 

“אני עצמאית ואוהבת לעבוד במהירות. בדרך כלל דברים באים לי בקלות אבל כשזה לא קורה הייתי נוטה לנסות להבין את זה לבד במקום לבקש עזרה מעובדים אחרים. 

זה בעיקר נובע מהשאיפה להיות עצמאית, אבל מאז הבנתי שהרבה יותר מועיל לבקש עזרה בזמן – גם לי בתור עובדת כמובן, אבל גם לארגון. היום אני מבינה שאין שום בעיה להיעזר באנשים בעלי ידע ומיומנויות ספציפית שיכולים לשפר את העבודה שלי. ההיפך – זה עוזר לי להשתפר ולהתמקצע בדברים מסוימים

מאז שאני מקפידה על זה, אני מרגישה שאיכות העבודה שלי עלתה וזה הרבה בזכות העזרה שאני מקבלת מהממשקים השונים שלי בתפקיד.”

סיכום ומסקנות

אחרי שראינו כמה דוגמאות בואו נזכר בשלבים להרכבת התשובה שלכם:

  1. מצאו חולשה (או חסרון) שכבר התמודדתם איתו בעבר
  2. שימו לב שאותה חולשה לא מתנגשת עם דרישות התפקיד
  3. וודאו שאתם מסוגלים להסביר איך אתם פועלים (או פעלתם בעבר) כדי להתגבר על אותה חולשה

בהצלחה בראיון!

רוצים להיות מוכנים לכל תרחיש בראיון? הנה 13 שאלות נפוצות מראיונות עבודה בהייטק >>

המאמר עזר לך? כאן משתפים >>

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

מומלצים מהערוץ שלנו:

רוצה להישאר בלופ?

טיפים לפיתוח קריירה, מדריכים ועדכונים שהייטקיסטים אוהבים – אצלך במייל!

*מבטיחים לא לחפור:)