מקצועות המחר- התפקידים המבוקשים ביותר ב-5 שנים הבאות

מקצועות עתיד

ההייטק הישראלי תמיד היה קטר הצמיחה של המשק הישראלי וכנראה המגמה הזו רק תתרחב בשנים הבאות . הייצור התעשייתי והמקצועות של כוח עבודה זול עוברים לשווקים של העולם השלישי וההון האנושי היהודי מרוכז ברובו בצבא ובהייטק. 

אם נסתכל על העולם הסובב אותנו, נראה שלאחר מהפכת הגלובליזציה של העשרים שנה האחרונות, החלה מהפכה חדשה של עולמות ה-AI ושיפור ביכולות המחשוב של מחשבי העל ולכן גם שוק העבודה יעבור בשנים הקרובות מהפכה מקצה אל קצה.

הנבואה כאמור ניתנה לשוטים, אך אם ננסה לחזות את העתיד בכובע של מרצה לעתידנות ולטכנולוגיה , אנחנו רואים את המקצועות הבאים כמקצועות שיהיה להם ביקוש רב ולכן התמקצעות מלאה בתפקידים אלו תניב שכר גבוהה.

1. מהנדסי AI/Machine Learning- עם השילוב ההולך וגובר של AI במוצרים ושירותים שונים, תגבר ביקוש לאנשי מקצוע מיומנים בבינה מלאכותית ולמידת מכונה. אנשי מקצוע אלה יהיו אחראים לפיתוח והטמעה של אלגוריתמים, מודלים ומערכות בינה מלאכותית לשיפור תהליכים עסקיים וקבלת החלטות.

2. מדעני נתונים/אנליסטים: נתונים הם הדלק שמניע מערכות בינה מלאכותית. מדעני נתונים ואנליסטים ימשיכו להיות מבוקשים מאוד כדי לאסוף, לנקות, לנתח ולפרש נתונים כדי להפיק תובנות ניתנות לפעולה ולהניע אסטרטגיות עסקיות. נכון שחלק מן המסקנות והיכולות הללו יהיו לכלי AI אבל עדיין יצטרך מישהו אנושי , מיומן לקחת את כל המידע לתכלל אותו למידע מוצק מוכן לשימוש.

3. מהנדסי רובוטיקה: ככל שמתקדמים טכנולוגיית האוטומציה והרובוטיקה, יהיה צורך גדול יותר במהנדסים המתמחים ברובוטיקה. אנשי מקצוע אלה יעצבו, יבנו ויתחזקו רובוטים ומערכות אוטומטיות המשמשות בתעשיות ייצור, בריאות, לוגיסטיקה ותעשיות אחרות.

4. מהנדסי אוטומציות או מומחה אוטמציות: כאשר כל המידע נמצא בענן וכל אפליקציה בעולם נותנת פתרון מאוד מדויק ונקודתי לבעיה מסוימת , יגבר הצורך לקשר בין כל המערכות והאפליקציות הללו , שלא רק יעבירו מידע מאחת לשנייה אלא גם יעבדו ביחד , בצורה סינכורנית וישפרו כמערכת אחת את השנייה.

5. מומחי מערכות CRM מודולריות: ככל שפלטפורמות השיווקיות משתכללות יותר, וגם מתרבות,  מתקרבות נקודות ההשקה עם הלקוח. מערכת ניהול קשרי לקוחות בשנת 2024 לא יכולה להיות יותר מונוליטית , עשויה מקשה אחת , ללא יכולת שינוי או שליטה על ידי המשתמשים. הדרישה היום היא מערכות חכמה , מודולרית שיכולה לקלוט סוגי מידע שונים, בצורה מהירה, מעשרות מקורות שונים ותצטרך להציג אותן בצורה ויזואלית ברמה הגבוהה ביותר. 

דוגמא למערכת חכמה כזו שמתפתחת עם הזמן היא אוריגמי CRM שנבנית על ידי הלקוח בצורה של הוספת קטגוריות ובתוכן ישויות מצד היוזר הסופי.

6. מאמני/מורים של בינה מלאכותית: עם הביקוש הגובר לכישורי בינה מלאכותית, יהיה צורך הולך וגובר באנשי מקצוע שיוכלו להכשיר ולחנך אחרים בטכנולוגיות ובמושגים של בינה מלאכותית. מאמני ומורי בינה מלאכותית ישחקו תפקיד מכריע בהכנת כוח העבודה לעתיד מונע בינה מלאכותית.

7. מומחי בינה מלאכותית אתית: ככל שהטכנולוגיה של הבינה המלאכותית ממשיכה להתקדם, יהיו חששות גוברים לגבי נושא אתיות כמו הטיה, פרטיות ושקיפות. יהיה צורך במומחי בינה מלאכותית אתית כדי ליצור מערכות בינה מלאות מפותחות ופורסים באחריות תוך הקפדה על עקרונות ותקנות אתיים. 

נכתב על ידי תומר הראל , בעל משרד פרסום.

המאמר עזר לך? כאן משתפים >>

רוצה להישאר בלופ?

טיפים לפיתוח קריירה, מדריכים ועדכונים שהייטקיסטים אוהבים – אצלך במייל!

*מבטיחים לא לחפור:)