ב-2023 עסקים בכל העולם שילמו לגוגל יותר מ-500 מיליון דולר עבור פרסום מודעות בכל יום. באופן טבעי, רבים מהם שילמו גם לאנשי שיווק מוכשרים שינהלו עבורם את קמפיין הפרסום. ניהול קמפיינים נשען על כישורים אנליטיים, חשיבה שיווקית ויצירתיות, והתמורה היא קריירה דינמית ופוטנציאל שכר גבוה. זאת גם אחת הסיבות לכך שניהול קמפיינים ממומנים (PPC) היא יכולת בסיסית שלומדים בכל קורס שיווק דיגיטלי שקיים היום.
רוצים לדעת אם זה הכיוון הנכון עבורכם? במדריך זה נעזור לכם להבין מה מאפיין את הפרסום הממומן, איך נראה יום עבודה של מנהלי PPC ואיך תוכלו גם אתם להשתלב בתחום.
לצפייה בסרטון – מה זה שיווק דיגיטלי ואיך תדעו איך זה בשבילכם?
מה זה PPC?
הדרך המהירה ביותר להבין מה זה PPC היא פשוט להיכנס לגוגל. כמעט בכל חיפוש שתבצעו, יהיו תוצאות ומעליהן המילה "ממומן" או "Sponsored". אנשי PPC הם אלה שאחראים להופעת המודעות. והמקצוענים בתחום יודעים לייצר חשיפה נרחבת, מדויקת ומועילה למוצר או לשירות שאותו מפרסמים.
המונח PPC מייצג ראשי תיבות של Pay Per Click, מודל התשלום המקובל עבור מודעות באינטרנט. וזה לא מתייחס רק לניהול קמפיינים בגוגל. פרסום ממומן אפשרי גם בפייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם, טיקטוק, אמזון, דרך באנרים באתרים שונים ועוד.
למה זה חשוב?
ניהול קמפיינים ממומנים בכל אחד מהמקומות הנ"ל מייצר תועלת עצומה לעסקים, כמובן בתנאי שהתכנון מדויק והיישום מוקפד. היתרונות העיקריים של אפיק השיווק הדיגיטלי הזה הם:
- מידיות – אתם מעלים מודעה בבוקר ובצהריים העסק כבר מקבל פניות.
- האפשרות לקבל מידע מפורט לגבי התנהלות הגולשים – מידע שמאפשר לשכלל את המודעות תוך כדי קמפיין, ולפעמים אפילו לייצר תובנות עסקיות כלליות.
- היכולת להציג מודעות ספציפיות לקהל יעד ממוקד – בניגוד לאתר או לפוסט בפייסבוק שפונים לכולם.
- הגמישות בניהול הקמפיין – למשל, הגדלת התקציב בנקודת זמן ספציפית, או הסטת חלק מהתקציב ממילת מפתח אחת לאחרת. התגובה לכל שינוי כאמור מידית.
- השליטה בתקציב ובאופן חלוקתו – כך שהתוצאה היא יחס אופטימלי בין עלות לתועלת.
רוצה פרטים על קורס שיווק דיגיטלי?
תנאי קבלה, מועד פתיחה, מחיר, תנאי תשלום ועוד.
מה ההבדל בין PPC ל-SEO?
ערוץ שיווק דיגיטלי נפוץ נוסף הוא SEO. השם הוא ראשי תיבות של המונח Search Engine Optimization, ובעברית נהוג לדבר על קידום אורגני (כש-PPC הוא קידום ממומן). המהות: לדאוג שהאתר יופיע במקום גבוה בתוצאות החיפוש האורגניות, כלומר אלה הלא ממומנות.
ההבדל המהותי בין PPC ל-SEO הוא שב-PPC המפרסם משלם לגוגל / מטא / X / תאגיד אחר סכום כסף מסוים על כל גולש שלוחץ על מודעה. SEO, לעומת זאת, מייצר תנועה לאתר בלי שיידרש תשלום כזה. ה-PPC מייצר תנועה כל עוד המודעות מופיעות, ואילו SEO מוביל לנוכחות מחמיאה בדפי תוצאות החיפוש לטווח ארוך. מצד שני ב-SEO
נדרשת סבלנות עד שמתחילים לראות תוצאות ואילו ל-PPC יש כאמור אימפקט מידי.
במקרים רבים ה-PPC וה-SEO משלימים אחד את השני, ואפשר גם להישען על נתוני ה-PPC כדי לתכנן טוב יותר את ה-SEO – עוד סיבה לכך שיש ביקוש רב למומחי ניהול קמפיינים ממומנים.
איך נראית עבודה בתחום?
אחרי שהבנתם מה זה PPC ולמה עסקים רבים מעבירים לאפיק הזה תקציבים הולכים וגדלים, השלב הבא הוא להבין איך נראה יום עבודה טיפוסי בתחום.
המאפיין הבולט ביותר של יום העבודה הוא גיוון. מנהלי PPC אחראים על תקציבים משמעותיים, ולכן נדרשים לבחון כל הזמן את הביצועים של כל הקמפיינים שהם מריצים. כשיש פרסום ממומן שמניב תועלת בינונית יוקדשו כמה שעות לשינויים הכרחיים, ובמקביל ייתכן תכנון של קמפיין חדש. התעדכנות בטרנדים בעולם השיווק הדיגיטלי היא עוד חלק בלתי נפרד מהגדרת התפקיד, וכך גם קופירייטינג וחידוד מסרים.
הגיוון יכול לבוא לידי ביטוי גם בעבודה במספר פלטפורמות של PPC: מודעות טקסט בגוגל, באנרים שכוללים גרפיקה באתרים שונים, סרטוני פרסומת ביוטיוב, תכנים ייעודיים לטיקטוק או לאינסטגרם ועוד.
אם תבחרו להיכנס לעולם המרתק הזה, תמצאו את עצמכם נעזרים בכל יום עבודה בשלל כלים: כלי ניהול (למשל Google Ads Editor או Wordstream Advisor), כלים לניתוח הדאטה (גוגל אנליטיקס וגם כלים ייעודיים לפלטפורמות קידום ממומן אפשריות אחרות), כלי אוטומציה דוגמת Google Ads Scripts, כלי מחקר דוגמת SEMrush, כלי עיצוב, וזוהי רק רשימה חלקית.
רוב העבודה מתבצעת באופן עצמאי כך שנדרשת אחריות רבה, יוזמה, כושר ארגון טוב מאוד ויכולת למידה עצמית גבוהה. בכל מקרה, כדי לקבל תמונה מדויקת יותר של יום טיפוסי ב-PPC כדאי גם לדמיין משרד מסוגנן ותנאים מפנקים.
לצפייה בסרטון – 4 דברים שתלמדו בקורס שיווק דיגיטלי
איך תוכלו להשתלב בתפקיד?
הדלת הנכונה למשרד המטופח וליום העבודה האינטנסיבי והמעניין מאוד היא קורס. ליתר דיוק, קורס שיווק דיגיטלי.
הסיבה להמלצה הזאת ולא על קורס PPC היא שאין באמת קורסי PPC נטו. הרווח כולו שלכם: לימודי שיווק דיגיטלי יקנו לכם את כל הכלים שמנהלי PPC עובדים איתם, ובנוסף תהפכו למומחים גם ל-SEO, לסושיאל, לקריאייטיב, לעבודה עם מסדי נתונים לגבי קמפיינים פרסומיים, ולא פחות חשוב, לעקרונות מרכזיים ואפקטיביים בשיווק.
עם הקורס הנכון, תדעו איך להניע את הגולשים לבצע את הפעולות הרצויות, וכך למקסם את התועלת של כל קמפיין שתובילו – בכל האפיקים השיווקיים. בתחום הזה הצלחות מתוגמלות מהר מאוד, ותוך זמן קצר תוכלו להתקדם עוד. לימודי שיווק בדיגיטל במקום נחשב הם גם שורה מרשימה בכל קורות חיים, ולכן הדרך למשרה המבוקשת מתקצרת. אם אתם גם אנליטיים וגם יצירתיים, אוהבים לעבוד באופן עצמאי, בעלי יוזמה ולא נרתעים מאחריות – קורס שיווק דיגיטלי הוא תחילתה של קריירה מופלאה.