אפשר שנתחיל לדבר כמו בני אדם? אפשר שלא נתפוצץ מחשיבות עצמית?
גם אם אנחנו משאבי אנוש או נותני שירות, אנחנו עדיין אנשים שמדברים עם אנשים ולא "הממלכה" שמדברת עם הנתינים שלה.
במאמר הזה אני הולך לדבר על קלאס. על איך סגנון התקשורת שלכם עם מועמדים יכול מצד אחד "להרים" לכם ולשווק אתכם. ובמקרה ההפוך – להפוך אתכם לדוגמאת שיימינג בקבוצות של הייטקיסטים בפייסבוק.
תוכן עניינים
לצפייה בסרטון – רוצים לגייס עובדים? אל תעשו את הטעויות הבאות:
תרצו או לא, בתור פונקציית ה-HR הפעולות שלכן הן פעולות שיווקיות. אתן שולחות הודעות לעשרות ומאות אנשים בחודש מחוץ לארגון שלכן. זה בדיוק הרושם הראשוני שלכן, וככה מועמדים מפתחים תפיסה ורגש חיובי (או שלילי) לגבי החברה שלכן.
אותם מועמדים משתפים את החברים והקולוגות שלהם, מעלים צילומי מסך של ההודעות שלכן בקבוצות ווטאספ ופייסבוק ומנהלים דיונים פומביים מול עשרות אלפי אנשים.
תחשבו כמו אנשי שיווק – כל סוג של תקשורת אנושית מעוררת רגשות. במיוחד כזו שקשורה להישגים המקצועיים שלנו וקורות החיים שלנו. אז מה אפשר לעשות אחרת כדי לגייס עובדים? הנה כמה רעיונות:
#1 – להפטר מהודעות גנריות
הדבר הראשון שיעזור ליצור רושם טוב בקרב מועמדים הוא להפסיק לשלוח הודעות קרות. אני מדבר על הודעות בסגנון שמקבלים מהבנק או מביטוח לאומי. וזה בהנחה שבכלל טרחתן לענות למייל.
מיילים בסגנון "קיבלנו את קורות החיים שלך ונשמח לחזור אליך במידה והמשרה רלוונטית" פשוט לא יוצרים רושם טוב.
ועוד לפני שהמייל נשלח אני כבר יודע את התגובה.
למה לא לנסות להפתיע, אולי אפילו לפנות למועמד באופן אישי?
תחשבו רגע על נקודת המבט של המועמדים. אנשים שמגיעים להתמיין אליכן שמים את כל הערך העצמי שלהם בתהליך איתכם. הם באים חשופים מתוך תקווה ורצון טוב. איך אתן הייתן מרגישות אם הם לא היו חוזרים אליכן או שולחים לכן הודעה כזו?
איך אני מציע לפנות למועמדים?
הנה 2 דוגמאות לניסוחים שונים, שמשדרים יחס אישי וגישה חמה יותר:
"אנחנו ממש שמחים שבחרת לשלוח לנו את קורות החיים שלך והלוואי שנתאים אחד לשני 🙂 אנחנו עושים מאמץ להגיע לכל המועמדים שניגשו למשרה ומבטיחים שנחזור אלייך עם תשובה בהקדם. שיהיה לכולנו בהצלחה"
"היי אושרת מה שלומך? אחרי שעברתי על המון קו"ח החלטנו על מישהי שלדעתנו מתאימה לתפקיד. חבל לי שלא יצא לנו לדבר אבל אני שומרת את הקו"ח שלך להזדמנות נוספת. אני מאחלת לך המון המון בהצלחה למצוא את המשרה הבאה שלך."
זכרו – להיות חמודים במייל לא עולה כסף. אדם קיבל תשובה שלילית ועדיין מקבל הרמה. אתן פעם גם שלחתן קו"ח, לא?
#2 – לדבר כמו בני אדם
כשאנחנו מתחילים שיחה עם אדם שאנחנו מכירים, אז אנחנו מתחילים בסמול טוק, "היי, מה קורה וזה?". אנחנו משתמשים בסלנג, אנחנו מדגישים אותיות ומוסיפים אימוג'יז. אז למה בתקשורת כתובה אנחנו פתאום הופכים להיות מלכת אנגליה?
זה נכון שבעבודה מול חו"ל צריך להשתמש בסגנון מסויים, יותר ייצוגי. אבל לשאול לשלום האדם שאיתו אנחנו מתכתבים זה ממש סבבה. זה אנושי.
תהיו אותנטיים. אנשים רוצים לעבוד עם בני אדם נוספים, לא עם תאגיד חסר פנים. מצד השני, היזהרו לא להגזים ולהיות קלילים מידי.
זכרו שאתן מדברות עם אנשים שלמדו ועבדו קשה להגיע להישגים. הם גאים בדרך שלהם. לכן אל תקטינו את התהליך כדי להתנחמד.
שמרו את זה פשוט ולא פשטני.
#3 – השאירו פרטים
דבר אחרון, אל תשכחו לציין מי כתב את ההודעה. בתור מועמדים ברור לנו שלא ישבת והקלדת הודעה, אבל גם לא בא לי שתזרקו לי בפרצוף שמדובר במכונה.
לכן, שימו לב שאתם פונים בצורה אישית, השאירו פרטים לחזרה, תחתמו בשם שלכן, וזכרו – במרכז התהליך יש בני אדם.
כמה מילים לסיום
אחרי הכל חשוב לזכור שמיתוג זה לא לוגו. מיתוג זה הרגשות והערכים שאנשים מצמידים לשם שלכם. זה המוניטין שלכם.
במילים אחרות, מיתוג זה איך שאתם נתפסים בתעשייה. ומיתוג מעסיק זה לא שלט ענק באיילון או להשוויץ בכמה סוגי גלידה יש לכם. זה האם אנשים מרגישים שהם אוהבים את החברה שלכם, רוצים לעבוד בה או ממליצים לחברים שלהם עליכם כמעסיק.
תחשבו על מאות האנשים שמקבלים מכם חוויה אנושית נעימה. מחוייכת. חיובית ומפרגנת. עכשיו תכפילו את זה בכל האנשים שהתכתבם איתם בשנה האחרונה.
לא הייתן מצמידות את השם שלכן בחתימה לכזו חוויה?
השאירו מייל ונשלח לכן דוגמאות לתקשורת קצת יותר.....אנושית 🙂
שותף ומייסד HRPLUS. מוביל בעשור האחרון את תפיסת #כישוריםזההחיים שמוטמעת כאסטרטגיית משאבי אנוש בארגונים רבים.