מה משותף ביניכם לבין סבא הודי בן 82, ילדה בת 8 מקנדה ועורך דין שאפתני מנורווגיה? פשוט מאוד – כנראה שכל אחד מהם נחשף לשפע של מודעות וקמפיינים שהם תוצר של עבודת שיווק דיגיטלי מאומצת. זה לא סוד שתקציבי השיווק עולים משנה לשנה, בין אם המצב יציב או שאנו נמצאים בעיצומו של משבר. מעבר לכך, לפי המגמות בשנים האחרונות – חלק ניכר מהתקציבים הולך לשיווק דיגיטלי.
אם גם אתם מעוניינים ללכת בעקבות התקציבים, רוצים לדעת איך לקדם את העסק או המיזם שלכם או שפשוט התחום מעניין אתכם ממש, סידרנו לכם היכרות עם 9 מקומות שונים המציעים לימודי שיווק דיגיטלי ברמות ואורכים שונים. צפו בסקירה מקיפה שתעזור לכם לבחור קורס שיווק דיגיטלי שיקדם אתכם!
לצפייה בסרטון – מה זה שיווק דיגיטלי ואיך תדעו אם זה בשבילכם:
מה זה שיווק דיגיטלי בכלל?
שיווק דיגיטלי הוא שימוש בערוצים ופלטפורמות דיגיטליות כדי לקדם מוצרים, שירותים או מותגים. המטרה היא להגדיל את החשיפה, ליצור אינטראקציה עם הלקוחות הפוטנציאליים ולשפר את שיעורי ההמרה למכירות. שיווק דיגיטלי כולל פעולות שונות כמו קידום אתרים במנועי חיפוש (SEO), פרסום ממומן ברשתות חברתיות ובפלטפורמות שיווקיות אחרות, יצירת תוכן שיווקי באמצעות בלוגים וכד', שיווק ישיר במייל וערוצי תקשורת נוספים עם הלקוחות. שיווק דיגיטלי מאפשר מדידה מדויקת של הצלחת הקמפיינים וכן עלויות נמוכות יחסית.
אם אתם סקרנים, יצירתיים ואוהבים טכנולוגיה – קריירה בשיווק דיגיטלי זה בדיוק בשבילכם! בחלק הבא של המאמר נציג סקירה מקיפה של תכניות לימוד, שתעזור לכם לבחור קורס שיווק דיגיטלי שיכניס אתכם לתחום מבוקש.
9 תכניות לימוד שיווק דיגיטלי שיכניסו אתכם לתחום
#1 - HackerU | קורס שיווק דיגיטלי – מאסטר בשיווק ופרסום דיגיטלי
'החממה' הטכנולוגית של HackerU מציעה מסלול מקיף בשיווק דיגיטלי הנוגע גם בעולמות הרשתות החברתיות, SEO, PPC, וגם ערוצי פרסום ומכירות באינטרנט.
תוכנית הלימודים מורכבת מ-15 שעות של מכינה (ללא סיכון כספי), 430 שעות בקורס המורחב ו-150 שעות של פרויקט גמר מעשי. הקורס נערך במתכונת בוקר כ-4 חודשים, שלוש פעמים בשבוע / מתכונת ערב כ-9 חודשים, פעמיים בשבוע. במהלך ההכשרה נלמדים נושאים כמו: קידום ממומן, בניית אתרים, שיווק אורגני, דיוור, שיווק שותפים, רכש מדיה, הכנה לבחינות ההסמכה של פייסבוק וגוגל, ועוד. בתום התהליך, ישנה התחייבות חוזית לתהליך השמה עד למציאת עבודה בתחום.
קבעו ייעוץ לימודים בחינם ונעזור לכם למצוא את המסלול המתאים:)מתלבטים מה ללמוד? אנחנו כאן לעזור!
#2 - ג'ון ברייס | קורס שיווק דיגיטלי (SEO, מדיה חברתית ו- PPC)
אם חשבתם שהמכללה הזו עוסקת רק בהכשרה למקצועות טכנולוגיים, תחשבו שוב – מפני שהיא מציעה מסלול הכשרה ייחודי בשיווק בשיתוף חברת SEO Simple. לימודי שיווק דיגיטלי במכללת ג'ון ברייס מורכבים מ-240 שעות אקדמאיות (50 מתוכן הינן שעות עבודה עצמית) אותן תוכלו ללמוד באחד מהמוסדות השונים של החברה לפי מתכונת של לימודי בוקר/ערב, והסילבוס מתמקד בעיקר בקידום אתרים (SEO), קידום ממומן (PPC) ושיווק אורגני ברשתות החברתיות (סושיאל).
גם כאן, ישנו צורך במבחן קבלה וראיון אישי בכדי להתקבל, ביחד עם היצע מרצים כגון ליאת לנג, נועם מוכתר, ציפי ברמן קרופרו ורבים נוספים.
#3 – SVCollege | לימודי שיווק דיגיטלי
בעוד ששיווק דיגיטלי יכול להיות מיושם ב(כמעט) כל תעשייה ומגזר, קורס שיווק דיגיטלי של מכללת SVCollege נועד לאנשים המעוניינים לשלב את סט הכישורים החדש שלהם עם עבודה בהייטק. הלימודים עצמם מתקיימים במשך כ-3 חודשים, שבסיומם ישנה התחייבות לסטאז' והשמה בחברת הייטק (לפי SVCollege, מדובר ב-89% הצלחה).
נושאי הקורס כוללים פלטפורמות שונות של Google (ממומן, אורגני, ביזנס), סושיאל וקידום ממומן בפייסבוק ובאינסטגרם, וכן חלקים של תרגול מעשי בהקמת קמפיינים ואסטרגיה שיווקית. הלימודים עצמם מתקיימים בת"א, ואם יש לכם אנגלית טובה ומשיכה להייטקס – ייתכן שזה המקום בשבילכם.
#4 – סטודיו 6B | קורס מנהלי שיווק דיגיטלי עם שתי התמחויות מקצועיות
הקורס של סטודיו 6B נוגע בחלק גדול מהנושאים שניתן למצוא גם במוסדות האחרים, אך הוא מתהדר בבידול ייחודי – שני מסלולי התמחות שונים, בדומה לתארים אקדמאיים. כל אחד מהתלמידים יוכל לבחור בין מסלול כמנהל דיגיטל עם התמחות בקריאייטיב ותוכן (עם דגש על סושיאל, תכני וידאו ושיווק אורגני), או התמחות בניהול קמפיינים (בו נלמד נושא ה-PPC ברשתות השונות).
ההכשרה נמשכת כארבעה חודשים בתל אביב או בחיפה, והיא כוללת מגוון מרצים מוכרים כגון חוה מאירוביץ', עמרי אמבר, יונתן ורדי ואחרים. גם כאן, ישנה התחייבות להליך השמה שיסייע לכם למצוא תפקיד בעולם זה.
#5 – הבצפר | קורס ניהול פרסום ושיווק דיגיטלי
שיווק טוב מתחיל כאשר השם שלך משויך עם אחד מהמוסדות המובילים ללימוד שיווק דיגיטלי על כל גווניו. תכנית ההכשרה היא אחת מהארוכות בתחום, עם לימודי ערב של כ-8 חודשים בתדירות של פעמיים בשבוע בתל אביב.
בניגוד לתוכניות אחרות, כאן ישנם מספר תנאי קבלה – מבחן התאמה, שליטה באנגלית וזיקה לאנליטיקה ופרסום, ועדת קבלה אישית והתחייבות להגיע עם לפטופ אישי לכל מפגש. בנוסף לתוכנית הלימודים ולסגל המרצים הכולל את ליאור וקנין, רפי ברבירו, הדס ליבר ומרצים נוספים, ישנה התחייבות לעבודה עם לקוחות של ממש במהלך תכנית ההכשרה.
#6 – ג'ולט | קורס שיווק דיגיטלי
מאז הקמתה, ג'ולט התרחבה לתחומים שונים, והיא מציעה גם לימודים של שיווק דיגיטלי המיועד גם לשכירים וגם לעצמאים ובעלי עסקים. קורס שיווק דיגיטלי הכולל לימודי ערב פעמיים בשבוע הנמשכים במשך 7 חודשים, והוא כולל גם נושאים שפחות ניתן למצוא במקומות אחרים כגון כישורי קריירה וסטארטאפ, שיווק מבוסס דאטה וניהול פרויקטים.
השיעורים נערכים בתל אביב עם ארבעה מרצים עיקריים, המגיעים מחברות הייטק מוכרות. במסגרת הלימודים, התלמידים יכולים לקבל גישה לחומרים והשתלמויות של ג'ולט, ובכך להגדיל את סט הכלים שלהם בכיוונים שונים.
#7 – תרצה גרנות | תכנית לימודי CREATIVE TECH
היא אמנם זכתה לפרסום ותהילה בזכות הגישה המהפכנית שלה ללימודי קופירייטינג, אך אין ספק שהרוח שלה חיה וקיימת גם בלימודי השיווק הדיגיטלי.
כיאה לתרצה, המסלול מתפרש על פני שנה של לימודים פעמיים בשבוע, המתחלקים לשניים: מפגש בנושא פרסום וקריאייטיב ביחד עם מסלולי הקופירייטינג והארט-דירקשן, בעוד המפגש השני מתמקד בפרפורמנס וסחר דיגיטלי (eCommerce) – כאשר כל רבעון מתמקד ברמת העמקה גבוהה יותר. הקורס מועבר על ידי מרצים שרובם למדו בעצמם במכללה, כולל אמיר סנדיק, שלי גרינפלד גורי, טל וייס ועוד – והוא מצריך ראיון קבלה בכדי להתחיל.
פרטים על קורס שיווק דיגיטלי? + מתנה
הרשמו לקבל מידע על תנאי קבלה, מועד פתיחה, ותנאי תשלום וקבלו מאיתנו שבועיים חינם לקורס תכנות אונליין של קודבוקס*
#8 – ECOM | קורס Digital Marketing Data Analyst
במכללת Ecom, הפוקוס הוא בעיקר לאלו המעוניינים להשתלב בעולמות ההייטק (או לכל הפחות להרוויח את המשכורות הנהוגות בתחום), זאת על ידי שילוב של שני מקצועות: שיווק דיגיטלי ואנליזה שיווקית.
מדובר בקורס דיגיטלי ארוך גם הוא, עם תקופת הכשרה של כ-10 חודשים (כ-320 שעות אקדמיות, המועברות אונליין) בהם נערכים שני מפגשים שבועיים, המתמקדים גם בניהול ברשתות החברתיות, קופירייטינג וכתיבת תוכן, שימוש ב-Canva ובניית דפי נחיתה ברב מסר, ביחד עם עבודה עם מסדי נתונים ו-SQL, לרבות הפקת דו"חות מורכבים – בתוכנית היחידה ברשימה שאושרה על ידי משרד החינוך.
#9 – IPC | לימודי שיווק דיגיטלי
מבין כלל המוסדות ברשימה, מכללת IPC היא המוסד היחיד בו ניתן דגש על עבודה כעצמאי בתחום – זאת בזכות מודל הלמידה הכולל הכשרה בקידום ממומן, ניהול מדיה חברתית וכתיבה שיווקית, ויזמות דיגיטלית, לרבות הדרכים להקמת סוכנות דיגיטלית משלכם, לרבות ערוצי הכנסה כמו דרופשיפינג, שיווק שותפים ועוד.
הלימודים הינם מקוונים אך מוקלטים מראש (אם כי כל תלמיד זכאי לליווי אישי). כל זה הופך את תקופת ההכשרה לדינאמית, הנעה על ממוצע של 3-6 חודשים. השיעורים מועברים על ידי סגל מרצים הכולל את יקיר תורג'מן, דוד וטין וליאור וקנין.
אז למה לימודי שיווק דיגיטלי *דווקא* עכשיו?
ישנם תחומים בהם ניתן להגיד שהם מתאימים רק למי שנמשך אליהם כמו מגנט – אך האמת היא, שאין כמעט אדם שלא יחווה את התחום בצורה ובעוצמה כזו או אחרת. לכן, כל אדם המעוניין לקדם את עצמו, את הארגון או את העסק שלו יוכל להרוויח רבות מהתחום.
בנוסף, כל מי שמתחבר לעולמות של שיווק, פרסום, קריאייטיב, מספרים ואנליזה – כנראה יתחבר ללא מעט מהנושאים שניתן למצוא בתחום, כך שאם הפסקה הבאה עוררה בכם עניין, ייתכן וכדאי לכם להיכנס לעומק הקורה ולבדוק את הקורסים השונים.
לא בטוחים מה ללמוד? אנחנו פה כדי לעזור לכם להגשים את עצמכם בהייטק (ללא עלות ובלי התחייבות)ייעוץ לימודים אישי בחינם!
כמה מרוויחים בשיווק דיגיטלי?
אנשי שיווק דיגיטלי הם הכוח המניע מאחורי הצלחתן של חברות טכנולוגיה וסטארטאפים. שכר שיווק דיגיטלי בתחילת הדרך הוא סביר, אך גדל משמעותית עם הניסיון והיכולות. אנשי שיווק מנוסים ומנהלי שיווק בכירים בחברות טכנולוגיה מובילות נהנים ממשכורות גבוהות מאוד ותנאים מפנקים.
זהו עולם דינמי ומשתנה תדיר שדורש יצירתיות, חדשנות והסתגלות מתמדת. אבל מי שאוהב את האתגר הזה ונכון להשקיע בפיתוח הקריירה שלו, יכול לצפות להצלחה פיננסית מרשימה.
כדי לעזור לכם להבין למה לצפות, צירפנו טבלת שכר שיווק דיגיטלי עבור תפקידים שונים:
תחום | 0-2 שנים | 2-3 שנים | 4-5 שנים | משרות ניהול |
---|---|---|---|---|
קידום אתרים – SEO | 9-13 | 14-17 | 17-20 | 19-21 |
ניהול קמפיינים ממומנים – PPC | 9-13 | 14-18 | 18-21 | 20-23 |
ניהול סושיאל – Social Media Manager | 10-12 | 12-17 | 16-19 | 18-22 |
ניהול תוכן – Content Manager | 9-11 | 12-15 | 14-18 | 17-20 |
קניית מדיה – Media Buyer | 10-12 | 13-16 | 15-18 | 20-22 |
ניהול אפיליאציה – Affiliate Manager | 8-10 | 11-14 | 14-18 | 20-22 |
עיצוב גרפי – Graphic Designer | 8-12 | 11-14 | 13-18 | 17-24 |
עיצוב ואפיון ממשק משתמש – UX UI Designer | 12-15 | 14-20 | 17-25 | 22-30 |
פרטים על קורס שיווק דיגיטלי? + מתנה
הרשמו לקבל מידע על תנאי קבלה, מועד פתיחה, ותנאי תשלום וקבלו מאיתנו שבועיים חינם לקורס תכנות אונליין של קודבוקס*
מה תלמדו במסגרת קורס שיווק דיגיטלי
בעוד מדובר בעולם רחב ידיים, ישנם נושאים שנלמדים כמעט בכל קורס שיווק דיגיטלי, לא משנה מהו אורכו. יחד איתם, נמצאים כמה נושאי הרחבה, שנכללים לפי ביקוש בשוק והעדפות המוסד עצמו – נתחיל עם הנושאים הפופולאריים ביותר. הנה 4 דברים בסיסיים שתלמדו בקורס שיווק דיגיטלי:
SEO ( Search Engine Optimization) – קידום אתרים
כל ארגון חולם להופיע במקום הראשון בגוגל. חברות משקיעיות המון זמן וכסף כדי שהלקוחות ימצאו אותם במקום את המתחרה שלהם. ובגלל שהאלגוריתם של גוגל משתנה כל הזמן, חוץ מידע טכני אנשי SEO צריכים להיות יצירתיים ולחשוב מחוץ לקופסא לפעמים. במסגרת לימוד שיווק דיגיטלי, תלמדו איך לבצע פעולות קידום בגוגל באמצעות כלים שונים שיאפשרו לכם לבצע מחקר מילים ומחקר מתחרים, ולהבין איך לנצח את האלגוריתם.
בניית אתרים
אם בעבר הייתם חייבים לדעת קוד כדי ליצור אתר אינטרנט, היום זה לא המצב. פלטפורומות כמו אלמנטור ו- WIX שינו את המשחק והיום כל אחד יכול להרים דף אינטרט תוך שעה. כדי להיות אנשי שיווק טובים חשוב שתכירו חלק מהכלים האלו, וגם אם לא יצא לכם לבנות אתרים בעצמכם, חשוב שתבינו איך לעבוד איתם.
קידום ממומן (PPC)
אין ארגון גדול שלא עושה קידום ממומן. חוץ מ-SEO וקידום בסושיאל, חברות נשענות על פרסום בפלטפורמות כמו גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, לינקדאין, טאבולה, אאוטבריין ועוד.
לא משנה באיזה קורס שיווק דיגיטלי אתם בוחרים, חשוב שהוא יכלול הדרכה בהקמה וניהול קמפיינים של PPC בלפחות 2 פלטפורמות שונות.
הערה: שימו לב שחלק מהקורסים בשוק כוללים הכנה לבחינות הסמכה מוכרות כמו אלו של גוגל או פייסבוק - שזה עוד פיצ'ר נחמד ששווה לבדוק לפני שנרשמים ללימודי שיווק.
כתיבה שיווקית
כתיבה שיווקית זאת כתיבה שיש לה מטרה אחת מוגדרת – לגרום לקורא לבצע פעולה. אותה פעולה יכולה להיות רכישה של מוצר, הרשמה לניוזלטר או אפילו לחיצה על כפתור. כן, כל הטקסטים האלו הם תוכן שיווקי כי הם נועדו לגרום לנו לבצע פעולה מסוימת.
הפעילויות האחרות שדיברנו עליהן: בניית אתרים, PPC, קידום בגוגל – כולן דורשות רמה כזאת אחרת של כתיבה שיווקית. מהכפתורים של האתר ועד הקופי של המודעה בגוגל. ולכן, לא משנה לאיזה קורס שיווק דיגיטלי אתם נרשמים, כדאי שתהיה בו התייחסות מסוימת לנושאי כתיבה כמו קופירייטינג או מיקרו-קופי.
לצפייה בסרטון – מה תלמדו במסגרת קורס שיווק דיגיטלי:
מעבר לנושאים האלו, בקורסים שונים תלמדו גם:
- ניהול סושיאל – ניהול רשתות חברתיות, עם דגש על פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק
- בניית דפי נחיתה
- שיווק באמצעות דיוור במיילים וסמס (ניוזלטרים)
- שיווק שותפים
- כלי אנליזה כגון Google Analytics
- דרופשיפינג
- וידאו מרקטינג
- ועוד
כמה עולה קורס שיווק דיגיטלי?
המחירים משתנים בין מוסד למוסד, בייחוד כאשר מדובר בהשוואה בין קורס שיווק דיגיטלי ארוך לקצר, אך ללא ספק – תצטרכו להשקיע כמה אלפי שקלים לכל הפחות כדי לקבל את ההזדמנות שלכם ולהפוך לאנשי שיווק מן המניין – ולעתים גם סכומים כפולים ואף משולשים מכך, בתוכניות ההכשרה המקיפות.