בחירת קריירה במאה ה-21 היא אתגר מורכב. המציאות משתנה בקצב מסחרר, ומקצועות שפעם היו מבוקשים נעלמים כלא היו. למעשה גם המשמעות של המילה "פעם" השתנתה. המהפכה הטכנולוגית גורמת לכך שגם שנה-שנתיים אחורה זה "פעם". אז איך בכל זאת מוצאים מסלול נכון לתפקידים מתגמלים? מנסים להביט אל העתיד.
שיווק דיגיטלי הוא תחום במגמת צמיחה, ואם אתם מתעניינים בו, או שהוא אופציה לקריירה מבחינתכם, מן הסתם כבר נתקלתם במושג SEO. רוצים לדעת בדיוק מה זה SEO? מהם היתרונות של עבודה בתחום הזה? איך נראה יום שגרתי בחיי איש או אשת קידום אתרים? והכי חשוב, איך תשתלבו בעולם הזה במהירות ובהצלחה? כל התשובות המדריך הבא!
מה זה SEO?
השם SEO הוא ראשי תיבות של הביטוי Search Engine Optimization, ובעברית אופטימיזציה למנועי חיפוש. בפועל התשובה לשאלה מה זה SEO מורכבת יותר. הדגש העיקרי הוא לספק את המענה הטוב ביותר האפשרי לצרכי הגולשים ולחיפושים שלהם בגוגל.
מתן מענה כזה מחייב תוכן איכותי, רלוונטי ועדכני + חוויית משתמש מהנה + אופטימיזציה טכנית של האתר. בנוסף תהליך SEO אפקטיבי כולל בניית קישורים שיובילו לאתר, מאתרים שגוגל מייחס להם סמכותיות וערך אמיתי. ויש סיבה שזה תחום שלומדים בכל קורס שיווק דיגיטלי שקיים בשוק.
למה SEO זה חשוב?
כשאתר מספק לגולשים מענה איכותי, הוא מדורג גבוה בתוצאות החיפושים הרלוונטיים בגוגל. דירוג גבוה הוא מרכיב קריטי בשיווק דיגיטלי: לפי SEMrush, אחת מחברות המחקר הגדולות בתחום השיווק הדיגיטלי, כשאתר מופיע במקום הראשון בתוצאות חיפוש מסוים, רבע מהגולשים ייכנסו אליו. המקום ה-6 כבר מושך רק 5% ממי שביצעו את אותו חיפוש בגוגל, ואתר שמגיע למקום ה-10 יסתפק ב-2.5% בלבד.
בלי קידום אורגני הסיכוי של אתר להגיע לצמרת נמוך ואפילו אפסי. במקרה הטוב, אנשים בודדים יגיעו אליו.
לצפייה בסרטון – מה זה שיווק דיגיטלי ואיך נראית קריירה בתחום
רוצה פרטים על קורס שיווק דיגיטלי?
תנאי קבלה, מועד פתיחה, מחיר, תנאי תשלום ועוד.
למה לפתח קריירה בקידום אתרים?
המסקנה המתבקשת: לאנשי SEO יש תפקיד מרכזי במשיכת לקוחות לכל עסק כמעט, ולכן קידום אתרים בגוגל הוא תחום שכדאי להתמקצע בו.
בנוסף, לפי הערכות שונות בכל דקה המין האנושי בונה 150-200 אתרים חדשים, שמצטרפים לכ-200 מיליון אתרי אינטרנט שכבר פעילים (נכון ל-2024). לכן קידום אתרים הוא ענף שנמצא במגמת צמיחה, והביקוש לאנשי SEO צפוי לעלות.
מי שאוהבים את העבודה שלהם דינמית ומגוונת יוכלו לסמן V גם על ההיבט הזה: האלגוריתם של גוגל כל הזמן מתעדכן, הציפיות של הגולשים משתנות, ובהתאם גם מקדמי אתרים צריכים להתחדש באופן קבוע. ואם אתם רוצים עוד סיבה, קידום אתרים אורגני הוא גם קרש קפיצה לתפקידי שיווק דיגיטלי אחרים מעבר לתפקיד מקדם אתרים. למשל, מנהל קמפיינים, אנליסט מחקרי שוק, מנהל דיגיטל וסמנכ"ל שיווק.
איך נראית עבודה של מקדם אתרים (איש SEO)?
ימי העבודה של נשות ואנשי SEO כאמור מגוונים מאוד. חלק אחד של היום מוקדש לבדיקת הביצועים של האתרים שכבר מקודמים על-ידיהם. בחלק הזה מתבצעת עבודה טכנית של איסוף נתונים רלוונטיים, ניתוח הדאטה ומציאת דרכים לשיפור התהליך.
חלק אחר מוקדש לתכנון קידום אתרים חדשים בגוגל. תהליך יעיל נשען על אסטרטגיה מדויקת, וכדי שהאסטרטגיה תהיה מדויקת מומחי SEO ומקדמי אתרים עורכים מחקר מילות מפתח, בוחנים את המתחרים העיקריים, נכנסים לראש של הלקוחות הפוטנציאליים וגם מתייחסים לשלל אספקטים טכניים באתר (זמן טעינה, תאימות למובייל, קישורים שבורים ועוד). כבר אמרנו מגוון?
יש ימי עבודה שבהם מקדמי האתרים יוצרים קשר עם בעלי אתרים אחרים כדי לייצר קישורים מועילים לאתר המקודם. עוד מרכיב בעבודה הוא התעדכנות בכל החידושים בתחום, והם כאמור רבים, ואנשי ה-SEO גם אחראים להנחות את כותבי התוכן. בקיצור, הרבה עבודה, הרבה אחריות, הרבה עניין וגם שכר נאה עבור המאמץ.
איך תוכלו להשתלב בתפקיד?
אם גם אתם רוצים כאלה ימי עבודה, וכאמור גם הזדמנויות להתקדם, יש לכם בחירה בין שתי דרכים יעילות: קורס SEO ממוקד או קורס שיווק דיגיטלי כללי.
קורס SEO ממוקד
בקורס ממוקד ב-SEO תוכלו להבין מה זה קידום אתרים אורגני, איך לבצע את כל הפעולות הדרושות באתר ומחוצה לו, ואיזה תוכן מרשים גם את גוגל וגם את הגולשים. כמו כן תלמדו להשתמש בכלים רלוונטיים כמו Google Analytics, Google Tag Manager, Google Search Console ועוד. מומלץ לבחור בקורס פרקטי שמיועד למתחילים ומכשיר אתכם להיות מקדמי אתרים.
קורס שיווק דיגיטלי
האופציה היותר מקיפה. הלימודים מן הסתם תובעניים יותר, אבל כשתסיימו אותם תגלו שדלתות רבות יותר נפתחות בפניכם.
בקורס שיווק דיגיטלי איכותי תלמדו את כל הנושאים שיש בקורסי SEO בשביל להיות מקדמי אתרים, ובנוסף גם קידום ממומן (PPC), שיווק שותפים, בניית אתרים, רכש מדיה, שיווק ברשתות חברתיות, קריאייטיב, תוכן (כולל וידאו), eCommerce ויש אפילו קורסים שילמדו אתכם לעבוד עם מסדי נתונים ו-SQL.
אחרי קורס כזה יש לכם בחירה בין שלל תפקידים בעולם השיווק הדיגיטלי: אנשי SEO כמובן, מנהלי PPC, ניהול סושיאל, קניית מדיה, מעצבי UI/UX (ממשק משתמש / חוויית משתמש) ועוד. ידע רחב היקף ושליטה בכל הכלים בתחום הוא גם בסיס מצוין להתקדמות – וכאמור שיווק דיגיטלי הוא תחום שצפוי להתרחב מאוד בעתיד הנראה לעין ולהיות מקדם אתרים זה תפקיד שימשיך לגדול.