איך נראית עבודה של מנהלי סושיאל?

מדריך מקיף לפיתוח קריירה בניהול מדיה חברתית

מה זה ניהול סושיאל

תוכן עניינים

רשתות חברתיות מציעות לנו חיבורים. חיבור לבני אדם הוא נכס לכל ארגון: עסק שרוצה להרשים לקוחות פוטנציאליים צריך קודם כל לייצר איתם אינטראקציות, במקום הנכון ובאופן הנכון. מנהל סושיאל יודע למצוא את המקום הנכון בזמן הנכון – פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, לינקדאין ויש עוד אפשרויות. הוא גם זה שאחראי על אפיון האינטראקציות ועל היישום בפועל. התגמול הוא עבודה מעניינת ומגוונת, גם עם טכנולוגיות וגם עם בני אדם, ובתור בונוס שכר נאה ואפשרויות קידום. 

רוצים לדעת עוד על ניהול מדיה חברתית? להבין איך נראה יום עבודה טיפוסי של מנהלת או מנהל סושיאל? או איך מתקבלים לתפקיד כזה? תמשיכו לקרוא ותגלו את כל התשובות!

[the_ad_group id="2846"]

מה זה ניהול סושיאל (ניהול מדיה חברתית)?

התפקיד של מנהל סושיאל, וגם כמובן מנהלת סושיאל, הוא להבטיח את מיצוי הפוטנציאל של השיווק ברשתות החברתיות. העבודה בפועל משתנה בהתאם למאפיינים הספציפיים של התפקיד בחברות שונות ולהיקף הפעילות. בחלק מהמקרים מנהל הסושיאל מתווה מדיניות ותחתיו יש עובדים שמיישמים אותה, ובמקרים אחרים הוא נדרש גם לייצר בעצמו תוכן רלוונטי. בהמשך העמוד תמצאו תיאור מפורט של יום עבודה טיפוסי של מנהלי סושיאל ולהבין יותר לעומק מה בעצם תעשו אם תבחרו במסלול שמוביל לתפקיד הזה.

מה זה מנהל סושיאל
הזמן הממוצע שאנחנו מקדישים לרשתות חברתיות הוא 3.5 שעות ביום

מה ההבדל בין מנהל סושיאל לבין מנהל קמפיינים (PPC)?

PPC – כלומר Pay Per Click – הוא מודל התשלום עבור קידום ממומן בפייסבוק, באינסטגרם, ב-X, בטיקטוק וכו', וגם בגוגל. שיווק ברשתות חברתיות כולל במקרים רבים קידום ממומן, אבל כמעט תמיד הוא נשען גם על תוכן אורגני. באופן כללי, ניהול סושיאל מתייחס להיבט האורגני של פרסום ברשתות חברתיות. בעוד שניהול קמפיינים (PPC) מתייחס לקידום ממומן.

אפשר להגיד ש- PPC וסושיאל הם 2 ערוצים שיווק שמשלימים אחד את השני. 2 המיומנויות האלו הם מרכיבים מרכזיים בשיווק של ארגונים, ולכן הן נלמדות בכל קורס שיווק דיגיטלי שקיים בשוק.

[the_ad_group id="2732"]

למה לפתח קריירה בניהול סושיאל?

לפי איגוד האינטרנט הישראלי, ל-87% מהישראלים יש חשבון פייסבוק פעיל. מתוכם 2 מכל 3 נכנסים לרשת של צוקרברג כל יום. 3 מכל 4 ישראלים פעילים באינסטגרם, רובם גם כן באופן יומיומי. גם בטיקטוק, X, פינטרסט, לינקדאין ורשתות חברתיות נוספות השימוש נרחב, מאוד.

סקר אחר שנערך בארץ גילה שהזמן הממוצע שאנחנו מקדישים לרשתות חברתיות הוא 3.5 שעות ביום. בנוסף, האופי של הרשתות החברתיות מאפשר אינטראקציות אפקטיביות ומידיות עם קהל היעד. ריבוי הרשתות והמאפיינים הייחודיים של כל אחת מהן מקנים גישה לקהלי יעד ממוקדים.

בהתאם בעלי ובעלות עסקים נחלקים לשתי קבוצות: 

קבוצה אחת היא אלה שמבינים למה כדאי להשקיע בשיווק ברשתות חברתיות, ומבינים גם שזוהי מלאכה שמחייבת בקיאות מקצועית ספציפית. הקבוצה השנייה היא אלה שמבינים שכדאי להשקיע בשיווק ברשתות חברתיות ומנסים לעשות זאת בעצמם. הקבוצה השנייה תגלה גם היא שאין תחליף אמיתי לניהול מדיה חברתית על-ידי מומחים, ולכן הביקוש למנהלי סושיאל מוכשרים רק ילך ויגדל.

סיבה טובה נוספת לפתח קריירה בתחום של ניהול סושיאל מדיה היא עניין. הרבה מחקרים עדכניים גילו שעניין הוא מרכיב קריטי בשביעות רצון מעבודה, וכל רשת חברתית היא זירה מרתקת. שכר גבוה והזדמנויות להתפתח בהמשך הקריירה משלימים תפקיד שכדאי גם לכם לשאוף אליו.

רוצה פרטים על קורס שיווק דיגיטלי?

תנאי קבלה, מועד פתיחה, מחיר, תנאי תשלום ועוד.

לאחר השליחה חכו מספר שניות שהעמוד הבא יטען

איך נראית עבודה של מנהל סושיאל?

הבטחנו לכם תיאור מפורט של יום עבודה טיפוסי של מנהלת או מנהל סושיאל, והבטחות כדאי כמובן לקיים. לפני שנצלול אל המפרט, חשוב להדגיש שהמונח "יום עבודה טיפוסי" מעט מטעה. סיבה אחת לכך היא שיש כאמור הבדלים בין הגדרת התפקיד בפועל בחברות שונות, עקב ההבדלים בהיקף השיווק ברשתות החברתיות. סיבה שנייה היא שמדובר בתפקיד מגוון מאוד.

ובמסגרת ההסתייגויות, הנה כמה דברים שסביר להניח שתבצעו אם תחליטו להיכנס לתחום של ניהול מדיה חברתית:

  • גיבוש אסטרטגיית שיווק ברשתות חברתיות – מיפוי קהל היעד, בחירת זירות הפעולה, הבנת צרכי הלקוחות בכל פלטפורמה ועוד.
  • בניית תוכניות תוכן ספציפיות – בהתאמה לרשתות החברתיות שבהן נדרשת נוכחות לצורך מימוש האסטרטגיה. חשוב להדגיש שהתוכן הוא כמעט תמיד גם טקסטואלי וגם ויזואלי.
  • יצירת כל התכנים הדרושים – פוסטים, תמונות ו-וידאו, תוך שימוש בכלים רלוונטיים (למשל, Canva וגם כלי AI).
  • ניטור תגובות – ובאופן כללי מעקב אחרי השיח ברשתות החברתיות, גם כדי לזהות הזדמנויות שיווקיות וגם על-מנת לוודא שאין פגיעות במותג.
  • קידום ממומן – באמצעות המנגנונים הרלוונטיים בכל רשת חברתית.
  • מחקרים שוטפים – על-מנת לשפר את השיווק. למשל, הוספת ההאשטגים הנכונים ביותר לכל תוכן ולכל קהל יעד, שימוש במובילי דעת קהל, ניצול פיצ'רים ייחודיים שיש בכל רשת חברתית, בחירת מילות מפתח מדויקות לסרטונים ביוטיוב, ועוד.

כאמור, לא כל משרת ניהול סושיאל מדיה כוללת את כל הפעולות. כשיש מחלקה שלמה שעוסקת בתחום, בהחלט ייתכן שמנהל סושיאל "רק" ינהל, אבל בכל מקרה נדרשת בקיאות בכל הנושאים הנ"ל.

איך תוכלו להשתלב בתפקיד ניהול מדיה חברתית?

על-מנת לפתח את אותה הבקיאות ההכרחית לכל מנהל או מנהלת סושיאל, ההמלצה שלנו היא על קורס שיווק דיגיטלי.

למה? פשוט כי אין כזה דבר קורס ניהול סושיאל. אמנם מדובר בתחום מקיף מאוד, אבל כדי להצליח בו באמת נדרשות עוד מיומנויות שקשורות לתפקידים אחרים בעולם השיווק. בהתאם ההבנה היא שנדרשת הכשרה יסודית. רק כך תקבלו את כל היכולות הנחוצות למיצוי הפוטנציאל השיווקי שטמון באינסטגרם, יוטיוב, X, פייסבוק, לינקדאין, פינטרסט ושאר רשתות.

בקורס שיווק דיגיטלי איכותי תוכלו ללמוד, בין השאר, את יסודות השיווק, SEO (קידום אתרים אורגני), PPC, רכש מדיה, קריאייטיב, קופירייטינג וכמובן שיווק במדיה החברתית. כמו כן יש מסלולי לימוד שמציעים הכנה לבחינות ההסמכה של פייסבוק.

קורס שיווק דיגיטלי איכותי הוא גם אינדיקציה מצוינת למעסיקים לגבי מידת הרצינות שלכם. בהתאם, כשאתם מציגים בקורות החיים שלכם קורס כזה, הרבה יותר דלתות נפתחות בפניכם – הישר למשרות מגוונות, מעניינות ועם צפי לביקוש שרק ילך ויגדל. מחפשים קורס שיעזור לכם לרכוש מיומנויות נדרשות ולהשתלב בתפקידי שיווק? תשאירו פרטים בטופס. נשמח לעזור לכם למצוא תכנית לימודים שתקדם אתכם באמת.

רוצה פרטים על קורס שיווק דיגיטלי?

תנאי קבלה, מועד פתיחה, מחיר, תנאי תשלום ועוד.

לאחר השליחה חכו מספר שניות שהעמוד הבא יטען

רוצה פרטים על קורס שיווק דיגיטלי

תנאי קבלה, מועד פתיחה, מחיר, תנאי תשלום ועוד.

לאחר השליחה חכו מספר שניות שהעמוד הבא יטען

אולי יעניין אותך:

שלחו את המאמר לחבר/ה >>>

רוצה פרטים על קורס שיווק דיגיטלי?