מה זה CCNA: כל מה שצריך לדעת על ההסמכה המבוקשת

הצעד הראשון לקריירה מבטיחה בעולם הרשתות – גלו איך הסמכת CCNA יכולה לשנות את חייכם המקצועיים!

חולמים על קריירה מצליחה ומתגמלת בעולם הרשתות? הסמכת CCNA היא הצעד הראשון שחייבים לעשות כדי להגשים את החלום הזה. בתור אחת ההסמכות המבוקשות והיוקרתיות ביותר בתחום, היא תפתח לכם דלתות להזדמנויות תעסוקה מרתקות ומאתגרות עם פוטנציאל שכר מרשים במיוחד. במדריך הזה נסביר לעומק מה זו הסמכת CCNA, למה היא כל כך נחשקת, מה תלמדו ותשיגו בזכותה, ואיך להתכונן אליה נכון. בין אם אתם מתחילים או כבר בעלי ניסיון – המדריך ילווה אתכם בדרך להפוך למומחי רשתות מוסמכים ומצליחים.

מה זה CCNA

תוכן עניינים

CCNA היא הסמכה התחלתית בתחום הרשתות שנודעה להכין אתכם למשרות ג'וניור בתחום ה-IT. תעודה זו נחשבת לבסיס טוב לאנשים שמתכננים לקחת קורס סייבר ואבטחת מידע ולפתח קריירה בעולם ההייטק. במאמר הזה נסביר מה נדרש כדי לקבל את ההסמכה, כמה היא עולה ובאילו תפקידים אפשר לעבוד בסיום.

לא בטוחים שתחום הסייבר הוא בשבילכם?

אל תתחייבו לשלם על הכשרות יקרות לפני שתבדקו אם זה מתאים לכם. הכניסה לעולם הסייבר יכולה להיות מרתקת אך גם מאתגרת, והדרך הטובה ביותר לגלות אם זה התחום הנכון עבורכם היא דרך התנסות מעשית. כדי לעזור לכם לחקור את העניין והתאמה לתחום הסייבר, סידרנו לכם שבועיים חינם בקורס ה-HTML של קודבוקס. אף על פי ש-HTML אינו "שפת סייבר" במובן הקלאסי, הבנת המבנה והפונקציונליות של אתרי אינטרנט היא חיונית לכל מי שרוצה להבין איך מידע נשלח ונתפס ברשת, תוך זיהוי נקודות תורפה אפשריות והגנה על מערכות מפני פריצות. לחצו לקבלת שבועיים התנסות בחינם בקורס תכנות אונליין >>

קצת רקע: מה זה CCNA בכלל?

CCNA או "Cisco Certified Network Associate" היא הסמכה התחלתית בתחום ה- IT המסופקת על ידי חברת סיסקו העולמית. הסמכת CCNA נועדה לאמת את הידע שלכם בנושאים בסיסיים בתחום הרשתות אשר נדרשים לעיתים קרובות במשרות בתחום ה-IT.

כמה נתונים על ההסמכה:

  • כדי לקבל את ההסמכה תידרשו לעבור מבחן אחד, מבחן ה-200-301 CCNA
  • עלות בחינת CCNA היא 300 דולר (לפני מס)
  • אין דרישות מקדימות על מנת לגשת למבחן, אבל מומלץ לצבור הכשרה וניסיון מסוים עם רשתות מחשוב
  • CCNA היא הסמכה נדרשת בהרבה משרות ג'וניור בתחום ה-IT

פרטים על קורס CCNA? + מתנה

הרשמו לקבל מידע על תנאי קבלה, מועד פתיחה, ותנאי תשלום וקבלו מאיתנו שבועיים חינם לקורס תכנות אונליין של קודבוקס*

לאחר השליחה חכו מספר שניות שהעמוד הבא יטען

כמה עולה בחינת CCNA?

הבחינה עולה 300 דולר לפני מיסים, וניתן גם להשתמש בקרדיטים של סיסקו כדי לשלם על המבחן. אותם קרדיטים נקנים על ידי חברות המעוניינות לאפשר לעובדים שלהם חופש פעולה בשימוש במוצרים של סיסקו. לכן, אם אתם חושבים שהסמכת CCNA עשויה להיות מועילה למעסיק שלכם, כדאי שתשקלו לדבר עם המנהל/ת שלכם ולראות אם החברה מעוניינת לשלם על המבחן, על ההכנה לבחינה או על שניהם.

באילו תפקידים אפשר לעבוד?

CCNA היא הסמכה מקובלת עבור משרות התחלתיות בעולם ה-IT. הנה כמה דוגמאות למשרות ג'וניור בהייטק שלעיתים קרובות דורשות את ההסמכה:

  • טכנאי/ת IT
  • תמיכה טכנית
  • מנהל/ת רשת

אולי יעניין אותך: 

רוצים להתחיל קריירה בעולם אבטחת המידע? ריכזנו עבורכם את תכניות הלימוד הפופולריות ביותר בארץ, שיתנו לכם כלים לשלב הבא בקריירה שלכם!

מה ההבדל בין זה להסמכות IT אחרות?

ישנן הסמכות דומות בתחום כמו למשל ה- CompTIA Network+. בין ההסמכות ישנם כמה הבדלים מרכזיים:

  • בניגוד ל-CCNA, הסמכת CompTIA Network+ אינה תלויה בספק ספציפי. המשמעות היא שההסמכה מיועדת להכין אתכם לעבוד עם כל רכיב רשת או מערכת, ללא קשר לספק ממנו הגיעו. לעומתה, CCNA בוחנת ייעודית על מוצרים וכלים של סיסקו בלבד.
  • הסמכת ה- Network+ נחשבת בעיניי רבים כבסיסית יותר מ- CCNA.

אז איזו הסמכה כדאי לכם לבחור? רבים בוחרים ב-CCNA על אף שהיא בלעדית למוצרים של Cisco. זאת משום שמוצרי סיסקו שולטים ברוב השוק. סיסקו החזיקה ב-47% מנתח השוק במתגי Ethernet ו-33% משוק ה-SP והנתבים הארגוניים. משום שמוצרים של סיסקו נמצאים בשימוש נרחב, יכול להיות שימושי להכיר אותם היטב. מעבר לכך, בוגרים רבים של ההסמכה סבורים שהידע הנרכש בלמידה על מוצרי סיסקו רלוונטי גם למוצרים של ספקים אחרים.

בה בעת, בגלל שהסמכת ה- Network+ מתמקדת ביסודות, היא יכולה להיות שימושית למי שחדש לחלוטין לנושא או שעבורו הסמכת ה-CCNA קשה מדי או מקיפה מדי ביחס לצרכים שלו. לכן אפשר להתחיל עם הסמכת ה- Network+ ולחזור בהמשך להשלים את ההסמכה השניה לאחר שצברתם יותר ניסיון.

מה נכלל במבחן ה-CCNA?

מבחן ה-200-301 CCNA אורך 120 דקות, ומוצע באנגלית וביפנית. מבנה הבחינה הוא זה:

  • (20%) – יסודות רשתות: רכיבי רשת כגון נתבים (ראוטרים), מתגים ונקודות גישה; ארכיטקטורות רשת; ממשקים פיזיים וסוגי חיבורים; קונפיגורציות IPv4 ו-IPv6; פרמטרים של IP; יסודות וירטואליזציה ואלחוט.
  • (20%)גישה לרשת: הגדרת ואימות VLAN, חיבור בין מתגים, פרוטוקולי שכבה 2 של גילוי ו-EtherChannel; פרוטוקולי Rapid Spanning Tree; ארכיטקטורה אלחוטית של סיסקו, מצבי AP, חיבורי מרכיבי WLAN פיזיים, ניהול חיבורי גישה ל-AP ו-WLC וגישה אלחוטית ב-LAN.
  • (25%)חיבורי IP: טבלאות ניתוב; קבלת החלטות בראוטר; הגדרת ואימות IPv4 ו-IPv6 לניתוב סטטי ו-OSPFv2 חד אזורי; FHRP.
  • (10%) – שירותי IP: הגדרה ואימות של NAT ו-NTP; תיאור DHCP DNA, SNMP ומאפייני סיסלוג; התנהגות Per-hop; שימוש ב-SSH; תיאור TFTP/FTP.
  • (15%) – יסודות אבטחה: מושגי אבטחה כגון איומים והתמודדות, ניהול גישה פיזית; נהלי סיסמאות; ניהול רשימות גישה; מאפייני אבטחה של שכבה 2; פרוטוקולי אבטחה אלחוטיים.
  • (10%) – אוטומציה ויכולת תכנות: השוואה בין רשתות מסורתיות ובין רשתות מבוססות בקר; מושגים באוטומציה; פירוש מידע JSON.

פרטים על קורס CCNA? + מתנה

הרשמו לקבל מידע על תנאי קבלה, מועד פתיחה, ותנאי תשלום וקבלו מאיתנו שבועיים חינם לקורס תכנות אונליין של קודבוקס*

לאחר השליחה חכו מספר שניות שהעמוד הבא יטען

איך משיגים את ההסמכה הזאת?

כדי לקבל את ההסמכה, נדרש להיבחן במבחן ה-200-301 CCNA המועבר על ידי חברת סיסקו. אין דרישות מקדימות למבחן, אבל לפי סיסקו הנבחנים בדרך כלל מגיעים עם ניסיון קודם בנושאים הבאים:

  • לפחות שנה של ניסיון בשימוש והטמעה של מוצרי ופתרונות סיסקו
  • ידע בסיסי במתן כתובות IP
  • ידע בסיסי ברשתות

מחפשים את הדרך הנכונה להתכונן לבחינת CCNA?

מחפשים קורס CCNA שיכין אתכם אתכם לבחינה? אם אתם רוצים להיערך באופן המיטבי למבחן החשוב הזה, חשוב לבחור בקורס איכותי ומקיף שיתן לכם את כל הכלים והידע הדרושים כדי לעמוד בו בהצלחה. באתר שלנו תוכלו למצוא שני מדריכים מועילים במיוחד:

  1. סקירה מקיפה של קורסי ניהול רשתות – מדריך מפורט שבו סקרנו את קורסי הרשתות המובילים בארץ, על בסיס פרמטרים חשובים כמו תכנים, מתודולוגיית לימוד, ומשך הקורס. זו נקודת התחלה מצוינת למי שמעוניין להשוות בין האפשרויות השונות הקיימות בשוק.
  2. איך לבחור קורס CCNA שישדרג את הקריירה שלכם! – מאמר מפורט המציג 4 קורסים שהוכיחו את עצמם כבחירות מועדפות למי שמעוניין להצטיין במבחן ההסמכה ולהשתלב בהצלחה בתפקידי ניהול רשתות. המאמר מנתח לעומק כל אחד מהקורסים, כולל פירוט היתרונות הייחודיים של כל מוסד לימודים.

מומלץ לקרוא את שני המדריכים לפני שמחליטים איזה קורס לבחור. ככל שתשקיעו יותר מחשבה ומחקר בשלב הזה, כך תגבירו את הסיכויים שלכם להגיע מוכנים לבחינת ההסמכה ותעלו את הסיכוי שלכם לפתח קריירה מרתקת בתחום הרשתות. צריכים עזרה? השאירו פרטים בטופס ונעזור לכם למצוא תכנית לימודים שתפורה עליכם!

מאמרים שיעזרו לכם להחליט על קריירה בתחום:

קורס ניהול רשתות

איך לבחור קורס ניהול רשתות? סקירת תכניות לימוד מומלצות

מה זה SOC

מה זה SOC | כך תפתחו קריירה בסייבר ואבטחת מידע

קורס DevOps

איזה קורס DevOps מתאים לכם? | סקירה של 7 קורסי DevOps מומלצים

מה זה ניהול רשתות

מה זה ניהול רשתות ואיך משתלבים בתפקיד?

רוצה פרטים על קורס CCNA

תנאי קבלה, מועד פתיחה, מחיר, תנאי תשלום ועוד.

לאחר השליחה חכו מספר שניות שהעמוד הבא יטען

רוצה פרטים על קורס CCNA

תנאי קבלה, מועד פתיחה, מחיר, תנאי תשלום ועוד.

לאחר השליחה חכו מספר שניות שהעמוד הבא יטען

אולי יעניין אותך:

שלחו את המאמר לחבר/ה >>>

מאמרים שיעזרו לכם להחליט על קריירה בתחום:

קורס ניהול רשתות

איך לבחור קורס ניהול רשתות? סקירת תכניות לימוד מומלצות

מה זה SOC

מה זה SOC | כך תפתחו קריירה בסייבר ואבטחת מידע

קורס DevOps

איזה קורס DevOps מתאים לכם? | סקירה של 7 קורסי DevOps מומלצים

מה זה ניהול רשתות

מה זה ניהול רשתות ואיך משתלבים בתפקיד?