מה זה Customer Success ולמי זה מתאים?

למי מתאים להיות CUSTOMER SUCCESS

מה אם הייתי אומר לכם שיש תפקיד שבו אפשר להשתלב בחברות הייטק מבוקשות, שמתבסס על הנסיון הקיים שלכם, בלי ללמוד לתכנת ובמשכורות גבוהות?

אם אתם אוהבים לעזור וללמד אנשים, ויש לכם רקע מקצועי שהוא לא דווקא טכנולוגי, יש מצב שהתפקיד הזה תפור עליכם!

אני מדבר על Customer Success. ואם שמעתם פעם את צמד המילים האלה ולא הבנתם איך זה קשור אליכם הנה הסבר קצר שיעזור לכם להבין אם זה בשבילכם. שווה לקרוא עד הסוף כי אני אגלה כמה מרוויחים בזה.

לצפייה בסרטון – מה זה Customer Success ולמי זה מתאים:

>> רוצה להיכנס להייטק בתור CS? לחצו לצפייה ב-4 קורסים מומלצים >>


מה זה Customer Success ואיך נראית עבודה בתפקיד?

לא תמצאו ארגון או עסק היום שלא משתמש בכלים ומוצרים דיגיטליים. הנה כמה דוגמאות נפוצות למוצרים כאלו:

  • הנהלת חשבונות
  • אבטחת מידע
  • מערכת ניהול לקוחות
  • סליקת אשראי

בעצם חלק גדול ממה שתעשיית הייטק עושה הוא לייצר כלים שארגונים אחרים ישתמשו בהם (B2B).

אז אם אתם חברת הייטק, שמוכרת מוצר כזה, איך תגרמו ללקוחות שלכם להשתמש בו נכון? אם הם לא יצליחו להפיק ממנו ערך הם פשוט יזרקו אתכם ויחסכו לעצמם את הכסף.

פה בדיוק נכנס התפקיד של Customer Success או Customer Success Manager. שהוא בעצם סוג של "יועץ" ארגוני, עסקי, וטכנולוגי שיודע איך לגרום ללקוח להצליח יותר.

אם הלקוח מצליח יותר בזכותכם, הוא משתמש יותר במוצר, מוסיף משתמשים למוצר בחברה שלו או ממליץ למחלקות אחרות להשתמש בו. אז לא רק שאתם עוזרים ללקוחות, אתם הופכים להיות מנוע המכירות של החברה שלכם!

אתם בעצם מוכרים בלי למכור, כי יצרתם ערך אמיתי והלקוח רוצה לקנות עוד.

ופה נכנס הנושא של השכר, בהרבה חברות ה -CSM מתוגמל לא רק בשכר אלא גם בעמלות.

דמיינו שלקוח שהתחיל ב- 5000$ דולר בחודש כל כך מרוצה, שהוא מכניס את המוצר שלכם לכל החברה ועכשיו היא משלמת 200K$ בחודש.

ומה שיפה בתפקיד הזה הוא שהוא קיים בכל שכבות הארגון. יש CSM שעובד מול משתמשי קצה בודדים, ויש כאלה שעובדים מול מנהלים בדרג גבוה. בכל מקרה זה תפקיד שיש בו גמישות ועניין. אתם עובדים עם אנשים על בעיות שונות, והפידבק שאתם נותנים עוזר למנהלי המוצר בחברה שלכם לשפר אותו. זה למה המון אנשי מוצר עברו ל-CSM ולהיפך.

למי מתאים לעבוד בתפקיד הזה?

אז למי זה מתאים? האמת היא שיש תפקידי CSM לכל סוג של רקע.

אם הייתם עורכי דין – ויש חברה שמוכרת מוצר לעורכי דין אז מי יותר טוב מכם לעבוד עם הלקוחות.

אולי הייתם מורים והחברה מוכרת מוצר בעולמות של הדרכה או למידה. גם במקרה הזה אתם מושלמים לתפקיד.

אולי אתם בכלל מושבניקים ועובדים בחקלאות, מי יותר טוב מכם לעבוד עם חברה שפיתחה טכנולוגיה חקלאית?

לפי טבלאות שכר עדכניות אנשי Customer Success מתחילים יכולים להרוויח 17K שקל בחודש ולהגיע גם למשכורות של מעל ל- 30K! ולכל מי שחושב שזה לא הגיוני – תזכרו, אנשי CSM יושבים על הברז של הכסף של החברה

וזה לא אומר שזה קל או שזה מתאים לכל אחד. אבל אלו שמתאימים יכולים לפרוח בתחום הזה.

סיקרנתי אתכם? אם אתם מחפשים תכנית שתעזור לכם להיכנס לתחום כנסו לסקירה המלאה שלנו. אספנו עבורכם 4 קורסים מומלצים כדי שתוכלו להשוות ולמצוא קורס שתפור עליכם!

לקריאה נוספת:

המאמר עזר לך? כאן משתפים >>

רוצה להישאר בלופ?

טיפים לפיתוח קריירה, מדריכים ועדכונים שהייטקיסטים אוהבים – אצלך במייל!

*מבטיחים לא לחפור:)