לפתח קריירה בהייטק בלי לכתוב שורת קוד אחת: המדריך המלא

סקירה מקיפה של 5 משרות לא-טכנולוגיות בהייטק שלא הכרתם

חולמים על קריירה בהייטק אבל לא מתחברים לתכנות? הנה הסוד שאף אחד לא מספר לכם: התעשייה מלאה במשרות לא טכנולוגיות שיכולות להתאים בדיוק לכישרונות שלכם! מפיתוח עסקי, דרך שיווק ומכירות ועד לגיוס, התפקידים האלו יפתחו לכם את הדרך להשתלב בחברות המובילות במשק. גלו איך גם אתם יכולים להיות חלק מהמהפכה, גם בלי לכתוב אפילו שורת קוד אחת.

תפקידים עסקיים בהייטק

תוכן עניינים

חושבים שכדי להשתלב בהייטק חייבים לדעת לתכנת או להמציא אלגוריתמים מסובכים? תחשבו שוב.

מאחורי הקלעים של ענקיות הטכנולוגיה והסטארט-אפים הנחשקים, מסתתר עולם שלם של הזדמנויות לאנשים עם כישורים עסקיים, בינאישיים ושיווקיים.

אז נכון, לא תידרשו להתעמק בשורות קוד או לפתח טכנולוגיה חדשנית. אבל כן תוכלו להפוך לחלק בלתי נפרד מהצמיחה של חברות הייטק מובילות – מבלי להתפשר על החוזקות ועל התשוקה האמיתית שלכם.

במאמר הבא, נצלול ל- 5 משרות לא טכנולוגיות בהייטק שלא דורשות תואר במדעי המחשב, ויאפשרו לכם לקחת חלק בחזית החדשנות העולמית ולפתח את הקריירה שלכם בתעשייה.

לצפייה בסרטון – איך לפתח קריירה בהייטק בלי ללמוד לתכנת – 5 תפקידים שלא הכרת:


תפקיד #1 – SDR (Sales Development Representative)

בלב כל תהליך מכירה בתעשיית ההייטק עומד ה- SDR, או Sales Development Representative. מדובר בתפקיד שמטרתו לזהות ולקדם הזדמנויות מכירה חדשות, באמצעות יצירת קשרים ראשוניים עם לקוחות פוטנציאליים. ה-SDR אחראי על החלק ההתחלתי של המכירה, שכולל גיבוש וסינון לידים (לקוחות פוטנציאליים). כך הוא מבטיח שרק הלידים המתאימים ביותר יעברו לשלב הבא של התהליך.

המשימות העיקריות של SDR כוללות:

  • יצירת לידים: שימוש במגוון כלים וטכניקות לזיהוי לקוחות פוטנציאליים
  • משיכת לקוחות: יצירת קשר ראשוני עם לקוחות פוטנציאליים דרך שיחות טלפון, אימיילים, ופלטפורמות מקוונות
  • מיון לידים: סינון הלידים לפי פוטנציאל ההמרה שלהם ללקוחות משלמים

חשיבותו של SDR בתהליך המכירה:

ה-SDR משחק תפקיד קריטי בהצלחת הצמיחה העסקית של החברה. על ידי יצירת לידים איכותיים ומיונם המדויק, ה-SDR מאפשר לצוות המכירות להתמקד במשא ומתן עם לקוחות בעלי פוטנציאל גבוה, מה שמוביל לשיפור ביעילות המכירה ובסופו של דבר לגידול בהכנסות.

כיצד להתקדם לתפקידים גבוהים יותר:

SDR הוא נקודת כניסה מעולה לעולם המכירות בהייטק, והצלחה בתפקיד זה יכולה להוביל להתקדמות מהירה לתפקידים בכירים יותר, כמו Account Executive (נפרט על תפקיד זה בסעיפים הבאים) או מנהל מכירות. הצלחה כ-SDR דורשת מיומנויות כמו ניהול זמן אפקטיבי, תקשורת בינאישית חזקה, ויכולת ללמוד ולהסתגל במהירות.

המעבר מ-SDR לתפקידים אחרים בתחום המכירות מבטא את הפוטנציאל לצמיחה אישית ומקצועית בתעשיית ההייטק. על ידי הקפדה על בניית רשת קשרים, למידה תמידית ושיפור מיומנויות, אפשר להתקדם ולהצליח בעולם המרתק הזה.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

למי מתאים להיות SDR?

ה-SDR צריך להיות בעל כישורי תקשורת מצוינים, יצירתי, יוזם ולא מפחד מדחיות. כמו כן, תכונות חשובות להצלחה בתפקיד:

  • כושר שכנוע גבוה – היכולת "למכור" את הפגישה ולעניין את הפוטנציאל לקוח במוצר
  • סקרנות – רצון ללמוד ולהבין עולמות תוכן חדשים
  • יכולת ניתוח ומחקר שוק – לאתר את החברות המתאימות ביותר כלידים
  • מוטיבציה גבוהה ויכולת עבודה עצמאית – בהרבה חברות ה-SDR עובד ללא השגחה צמודה
  • סבלנות וחוסן נפשי – יכולת להתמודד עם דחיות רבות בדרך להשגת המטרות

אם יש לכם את התכונות הללו, ואתם אוהבים אתגרים, אינטראקציה אנושית וסביבת עבודה דינמית – תפקיד ה-SDR עשוי להתאים לכם מאוד ולהוות קרש קפיצה לתפקידי מכירות בכירים יותר.

הצעד הבא שלכם בקריירה - רוצים ללמוד עוד על תפקידי מכירות בהייטק ולגלות תכניות לימוד שיכשירו אתכם לתפקיד? לחצו כאן כדי לצפות במדריך המקיף שלנו! 


תפקיד #2 – Customer Success

מנהלי הצלחת לקוח (Customer Success Manager) אחראיים על שביעות הרצון וההצלחה של הלקוחות הקיימים של החברה. תפקידם לוודא שהלקוחות מפיקים ערך עסקי ממשי מהמוצר או השירות שרכשו, ולסייע להם להשיג את מטרותיהם.

משימות עיקריות

  • חיזוק הקשר עם הלקוח: יצירת קשר אישי ואמיתי עם הלקוחות, הבנת צרכיהם וציפיותיהם
  • הדרכה ותמיכה: הסבר והדרכה על המוצר או השירות, ספקת תמיכה ופתרון בעיות באופן יעיל
  • ניהול משוב: איסוף וניתוח משוב מהלקוחות לשם שיפור מתמיד של המוצרים והשירותים

חשיבות תפקיד ה- Customer Success עבור ארגוני הייטק:

Customer Success ותפקידים דומים כמו Account Manager מוסיפים ערך רב לחברה על ידי שמירה על רמת שביעות רצון גבוהה של הלקוחות, מה שתורם לשמירה על לקוחות לטווח הארוך ומגדיל את הסיכויים להמלצות ולרכישות חוזרות. כמו כן, הם משפיעים על ההצלחה העסקית של הלקוחות, מה שבסופו של דבר מוביל לצמיחה משותפת וליצירת שותפויות ארוכות טווח.

כיצד להתקדם בתחום:

התקדמות מתפקיד ה- Customer Success דורשת מיומנויות מעולות בתקשורת בינאישית, אמפתיה, ויכולת להבין צרכים עסקיים מורכבים. בנוסף, הצלחה בתפקידים אלו מתבססת על יכולת ללמוד ולהבין את המוצר או השירות בעומקו, ולהשתמש במידע זה כדי לייעץ ולתמוך בלקוחות. לעיתים, התקדמות מקצועית יכולה גם לכלול מעבר לתפקידים בכירים יותר בתחום הניהול, פיתוח עסקי או אפילו ניהול מוצר, בהתאם לכישורים ולתחומי העניין של העובד.

למי מתאים להיות Customer Success Manager?

תפקיד זה דורש כישורים מגוונים, אך יש כמה מיומנויות חשובות במיוחד כדי להצליח בתפקיד. CSM טוב הוא:

  • אמפתי ובעל כישורי הקשבה מעולים – יכולת להבין לעומק את האתגרים והצרכים של הלקוח
  • אוריינות טכנולוגית גבוהה – הבנה מעמיקה של המוצר והפלטפורמה
  • כישורים אנליטיים – יכולת לנתח נתונים ודוחות שימוש ולזהות תובנות פעולה
  • ממוקד לקוח – רצון כנה לסייע ללקוחות להצליח ולהפיק ערך מהמוצר
  • סבלנות ויכולת הוראה – ללמד ולאמן לקוחות כיצד להשתמש במוצר באופן מיטבי
  • כישורי תקשורת – לתקשר בבהירות עם מגוון סוגי לקוחות

עם תכונות אלה ניתן למנף את התפקיד להבנה מעמיקה של צרכי הלקוח ולשביעות רצון גבוהה מאוד מצידו.

מחפשים את נקודת הכניסה שלכם לתחום מרתק בהייטק? צפו בסקירה מקיפה של כל הקורסים שיכשירו אתכם לתפקידי Customer Success! למדריך המלא לחצו >>


תפקיד #3 – Account Executive

Account Executives (AEs) הם השחקנים המרכזיים בתהליך המכירה של חברות ההייטק. אחרי ש-SDRs מזהים הזדמנויות ומקדמים לידים, ה-AEs מתקבלים על הבמה כדי לסגור את העסקאות. הם מנהלים את המשא ומתן, מציגים את המוצר או השירות באופן שמדגיש את הערך ללקוח, ולבסוף, חותמים על החוזה.

משימות עיקריות:

  • הצגת המוצר/שירות: עריכת מצגות והדגמות מותאמות אישית לצרכי הלקוח
  • ניהול משא ומתן: הובלת תהליכי משא ומתן עם לקוחות פוטנציאליים וקיימים, על מנת להגיע להסכם המועיל לשני הצדדים
  • סגירת עסקאות: הבאת הלקוח לנקודה שבה הוא מוכן לחתום על החוזה

חשיבות התפקיד:

Account Executives הם חיוניים להצלחת כל חברת הייטק, משום שהם אחראים לגנרציה של הכנסות חדשות. עבודתם המיומנת והמקצועית תורמת לגדילה ולהתפתחות החברה, ולכן הם נחשבים לאחד האלמנטים המרכזיים בכל צוות מכירות.

כיצד להתקדם בתחום:

להתקדם לתפקיד של Account Executive דורש מיומנויות מכירה מעולות, יכולת ניהול משא ומתן, והבנה עמוקה של המוצר או השירות שהחברה מציעה. AEs צריכים להיות מסוגלים לבנות קשרים חזקים עם לקוחות ולהראות אמפתיה, תוך שמירה על מוקדיות עסקית. ההצלחה בתפקיד זה מצריכה גם יכולת ללמוד מכישלונות ולהמשיך להתקדם, להתאים את עצמך לשוק המתמיד להשתנות, ולפתח אתרטגיות מכירה חדשות ויצירתיות.

למי מתאים להיות Account Executive?

הנה כמה תכונות חשובות עבור משרת Account Executive:

  • יכולת בניית קשרים אישיים טובים עם לקוחות
  • כושר שכנוע וסגירת עסקאות מוכח
  • הבנה עסקית-פיננסית לנתח צרכים ותהליכי קנייה אצל לקוחות
  • ידע טכני על המערכת או השירות הנמכרים
  • מיומנויות ניהול משא ומתן וטיפול בהתנגדויות
  • יכולת ניתוח נתונים כמותיים של מכירות ותהליכים עסקיים
  • כושר הסתגלות ללקוחות מתעשיות שונות
  • ראייה רחבה של צרכי הלקוח ויצירתיות באיתור פתרונות

עם תכונות אלה ניתן להצליח בתפקיד שדורש קשר הדוק עם הלקוח והשגת יעדי מכירות.


תפקיד #4 – Business Development | פיתוח עסקי

מקצועני פיתוח עסקי – Business Development (או בקצרה "ביז-דב") מתמקדים ביצירת צמיחה אסטרטגית עבור החברה, באמצעות זיהוי ופיתוח הזדמנויות חדשות לשוק ויצירת שותפויות אסטרטגיות. הם עוסקים בניתוח שווקים חדשים, פיתוח מערכות יחסים עסקיות, ובניית אסטרטגיות לצמיחה.

משימות עיקריות:

  • ניתוח שווקים והזדמנויות: מחקר שווקים חדשים וזיהוי הזדמנויות לכניסה או הרחבה
  • טיפוח מערכות יחסים ונטוורקינג: יצירת וניהול קשרים עם שותפים אסטרטגיים, לקוחות וספקים
  • אסטרטגיה ותכנון: פיתוח אסטרטגיות עסקיות לצמיחה והגדרת תוכניות מפורטות להשגת מטרות

חשיבות התפקיד:

תפקיד ה-Business Development הוא חיוני להצלחה ולצמיחה העתידית של כל חברה. מקצוענים בתחום זה מנצלים את הידע העסקי, הרשת המקצועית, והיכולת האסטרטגית שלהם כדי לפתח את הפוטנציאל המלא של החברה. הם עוזרים לחברות להתמודד עם תחרות, להתרחב לשווקים חדשים, ולזהות מגמות והזדמנויות חדשות לפני המתחרים.

כיצד להתקדם בתחום:

קריירה ב-Business Development דורשת מיומנויות ניהוליות, אסטרטגיות ומכירתיות, יחד עם יכולת ניתוח חזקה והבנה עמוקה של השוק. התפתחות בתחום זה מתבצעת דרך למידה והבנה של התעשייה, רכישת ניסיון בפרויקטים מורכבים, והרחבת הרשת המקצועית. לעיתים, ניתן גם להתקדם לתפקידים בכירים יותר בניהול העסק או אפילו להקים עסק משלך, בהתבסס על הידע והניסיון שנרכשו.

למי מתאים לעבוד בפיתוח עסקי בהייטק?

הנה כמה תכונות וכישורים חשובים עבור אנשי Business Development:

  • יזמות וראש גדול – יכולת לחשוב מחוץ לקופסא על רעיונות עסקיים חדשים
  • כישורי ניתוח שוק מעולים – הבנת מגמות השוק וזיהוי הזדמנויות
  • ידע פיננסי ועסקי רחב – להעריך באופן ביקורתי הזדמנויות עסקיות
  • מיומנויות תקשורת ויחסי אנוש מצוינים
  • סקרנות אינטלקטואלית ונכונות ללמידה מתמדת
  • אוריינטציה אסטרטגית – ראיית התמונה הגדולה
  • כושר שכנוע גבוה ויכולת הצגה בפני קהלים

עם שילוב נדיר זה של כישורים ניתן לאתר ולממש הזדמנויות עסקיות מבטיחות.


תפקיד #5 – HR Recruitment (גיוס)

נשות ואנשי גיוס משחקים תפקיד קריטי בכל חברת הייטק. על ידי איתור וגיוס הכישרונות הבכירים ביותר הנדרשים להצלחת החברה, הם אחראים להבטיח שהחברה מצוידת באנשי מקצוע מובילים, התואמים לתרבות הארגונית ולדרישות התפקיד.

משימות עיקריות:

  • פרסום משרות ואיתור מועמדים: פיתוח ופרסום משרות, איתור מועמדים פוטנציאליים דרך מגוון ערוצים
  • ראיונות ובחירת מועמדים: קיום ראיונות עם מועמדים והערכת התאמתם לתפקיד ולחברה
  • ניהול תהליך הגיוס: ניהול התהליך מהתחלה ועד לסיום, כולל הצעות עבודה ומשא ומתן על תנאים

חשיבות התפקיד:

הצלחת כל חברה תלויה באיכות האנשים שבה. לכן, תפקיד המגייס הוא קריטי ביותר, כאשר הוא אחראי למשיכת והחזקת כישרונות מעולים שיכולים לתרום לצמיחה ולחדשנות בחברה. מגייסים משפיעים לא רק על הקצב בו החברה גדלה, אלא גם על האופי והתרבות הארגונית.

כיצד להתקדם בתחום:

התקדמות בתחום הגיוס דורשת ידע רחב בתחומים שונים של משאבי אנוש, יכולת איתור כישרונות מעולים, ומיומנויות תקשורת חזקות. מגייסים מצטיינים יכולים להתקדם לתפקידי ניהול בכירים במחלקת משאבי אנוש, כגון מנהל משאבי אנוש (HR Manager) או אף לתפקידי מנהלים בכירים יותר כמו מנהל משאבי אנוש ראשי (Chief HR Officer), תוך תרומה לאסטרטגיה הכוללת של החברה ולתרבות הארגונית.

למי מתאים להיות לעבוד בגיוס בהייטק?

  • יכולת זיהוי ומיון מועמדים איכותיים
  • בקיאות בשוק העבודה ומקורות גיוס רלוונטיים
  • מומחיות בחיפוש וסינון פרואקטיבי של מועמדים
  • שליטה בטכניקות ראיון והערכה
  • כישורי אנליטיקה של צרכי כוח אדם עתידיים
  • תשומת לב לפרטים ויכולת התאמת מועמד לתפקיד
  • יחסי אנוש מעולים ויכולת יצירת קשר טוב עם מועמדים
  • סבלנות והתמדה בתהליכי גיוס ארוכים

עם שילוב נדיר זה של כישורים ניתן לגייס את העובדים המתאימים ביותר לארגון.


סיכום ומסקנות

בעולם ההייטק המשתנה בקצב מהיר, תפקידים עסקיים כמו – SDR, Customer Success, Account Executive, Business Development, ו-HR Recruitment – מהווים את ליבת הפעילות האנושית והעסקית שמאחורי הקלעים. הם לא רק תומכים בצמיחה ובהצלחה של החברות בתעשייה, אלא גם מציעים מגוון רחב של הזדמנויות קריירה למחפשי עבודה השואפים להתפתח ולהתקדם.

כל אחד מהתפקידים הללו דורש סט ייחודי של כישורים, ידע, ותכונות אישיות, ומציע פוטנציאל גדול לצמיחה מקצועית ואישית. מה-SDR, שהוא נקודת הכניסה לעולם המכירות, ועד למגייסים, שהם הפנים הראשונות שמועמדים פוגשים בחברה – כולם מתווכים בין הטכנולוגיה לצרכים האנושיים והעסקיים של החברה ולקוחותיה.

נקווה שהמאמר הזה העניק לכם הצצה לעולם הרחב והמרתק של משרות לא טכנולוגיות בהייטק, ועורר בכם את השאיפה לגלות עוד ולפתח קריירה בתחום. העולם הזה מלא בהזדמנויות למי שמוכן ללמוד, להתמיד, ולהשקיע בפיתוח הכישורים הנדרשים.

אם אתם מעוניינים לפתח קריירה באחד מתפקידים אלו, או להתקדם בקריירה הנוכחית שלכם, הזמן לפעול הוא עכשיו. ריכזנו עבורכם מידע על תפקידים בהייטק, שיעזור לכם לחקור ולמצוא תחום שתפור עליכם!

מאמרים שיעזרו לכם להחליט על קריירה בתחום:

קורס Customer Success

איך לבחור קורס Customer Success? סקירת תכניות לימוד מומלצות

יום בחיי CUSTOMER SUCCESS בהייטק

איך זה להיות Customer Success בחברת הייטק?

הסבה להייטק

הסבה להייטק – ככה תעשו את זה נכון | מדריך Step by Step

למי מתאים להיות CUSTOMER SUCCESS

מה זה Customer Success ולמי זה מתאים?