לא רק מתכנתים | 10 משרות בהייטק שאולי לא הכרתם

משרות הייטק

הייטק זה לא רק מתכנתים. יש תפקידים בתעשייה במגוון תחומים, שמהווים חלק מרכזי מהפעילות של כל חברת טכנולוגיה או סטארט-אפ. ותתפלאו – לא מדובר רק בתפקידים טכניים. במאמר הזה אציג 10 משרות בהייטק שאולי לא הכרתם.

תוכן עניינים

בתור מישהו שעובד בחברת טכנולוגיה גדולה, אני נחשף לכל מיני תפקידים. ולמרות שאני מפתח תוכנה, אני עובד עם המון אנשים שמחזיקים בתפקידי מפתח בארגון, וכלל לא עוסקים בתכנות.

כן, הייטק מורכב מהמון תפקידים שונים, וכל אחד מהם דורש סט כישורים מגוון, ולא בהכרח טכני. אז על אילו משרות בהייטק אני מדבר? הנה כמה שכדאי לכם להכיר.

לצפייה בסרטון – 10 משרות הייטק שאולי לא הכרתם:

10 משרות בהייטק שאולי לא הכרתם

משרה #1: עיצוב – Design

ההצלחה של כל מוצר תלויה בעיצוב שלו. 

דמיינו שנכנסתם לאתר מסויים ונקלתם בעיצוב מיושן משנות ה- 90. האם זה משדר אמינות? האם תרכשו משהו מאתר כזה? אני מניח שלא.

וזה לא סתם, עיצוב גרוע נתפס כלא אמין. ולחלופין, עיצוב נכון ומקצועי לאפליקציה משפר את חווית המשתמש ויכול ממש להשפיע על הצמיחה בשימוש.

רקע נדרש: תואר בעיצוב תעשייתי או עיצוב גרפי, אומנות דיגיטלית או תיק עבודות של פרויקטים רלוונטיים.

>> לקריאה נוספת: איך לבחור קורס עיצוב גרפי? 7 תכניות מומלצות >>


משרה #2: ניהול מוצר – Product Management

אם לכל סטארט-אפ יש מנכ"ל שמוביל אותו, אז בתוך חברות גדולות – לכל מוצר (או אפילו פיצ׳ר), יש מנהלת או מנהל מוצר שמובילים את המאמץ. מנהלי מוצר עובדים מול ממשקים רבים: הלקוחות, צוות המהנדסים, המעצבים וגם עם הדרגים העליונים של החברה כדי לגבש חזון ברור ואקטואלי. 

לרוב, מנהלי מוצר מגיעים עם ידע רחב בתעשיית ההייטק, ומסוגלים לנהל אנשים ולקחת מוצר משלב הרעיון ועד להשקה שלו.

רקע נדרש לתפקיד: מקצוענות, יכולת עבודה בצוות וניהול פרויקטים, והכי חשוב – הבנה עמוקה של התעשייה וקהל היעד.

*מנהלי מוצר מגיעים לתפקיד מכל מיני מסלולים - חלקם מתפקידים טכניים בחברה, חלקם מעולמות של ניהול פרויקטים. באופן כללי, לא מדובר בתפקיד התחלתי אלא במשרה שדורשת ניסיון משמעותי.

>> לקריאה נוספת: מה זה ניהול מוצר ואיך מגיעים לתפקיד? | מנהל מוצר מסביר >>


משרה #3: עיצוב תוכן – Content Design

להעביר מסר או למסור הודעה למשתמש היא משימה חשובה מאי פעם: זה כולל לא רק את מה שכתוב באתר או באפליקציה, אלא לשאלה – איך אתם בכלל משדרים מידע? 

תחשבו שבכל פעם שאתם לוחצים על כפתור, מישהו השקיע מחשבה רבה בתווית שמעליו. למעשה, כל הטקסטים שמופיעים באפליקציות שונות שאתם משתמשים בהם, נועדו לגרום לכם לבצע פעולה כלשהי או להנחות את השימוש שלכם באותו יישום. בשנים האחרונות הטקסטים האלו אפילו קיבלו שם – "מיקרו-קופי".

רקע נדרש: שפה רלוונטית ברמת שפת אם (לרוב אנגלית), מיומנויות של כתיבת תוכן ומיקרו-קופי. 

*בחברות מסוימות תפקיד זה נקרא "כתיבת UX" או UX Writing.


משרה #4: מחקר חווית וממשק משתמש – UI/UX Research

התפקיד של חוקרי UX הוא לבצע מחקר שוק, לדבר עם לקוחות ולהבין את הצרכים שלהם לעומק. השאלות שמעסיקות חוקרי UX הם:

  • מה המשתמשים רוצים?
  • מהם ה"כאבים" שלהם?
  • איך ניתן לשפר את זה?

על סמך התובנות הללו אפשר לגבש רעיון למוצר. בחברות גדולות ישנה חלוקה לחוקרי UX ומעצבי UX UI, בעוד שבחברות קטנות לעיתים זה תפקיד משולב שכולל מחקר ועיצוב.

רקע נדרש: יכולת בין אישית גבוהה, הבנה טובה של המוצר, הבנה בפסיכולוגיה ואינטראקציות אנושיות.

>> לקריאה נוספת: מה זה אומר לעבוד ב- UX UI? | מעצבת מוצר מסבירה >>


משרה #5: מדע נתונים (דאטה סיינס) – Data Science

תפקיד טכני שבו מבצעים אנאליזה של דאטה על מנת להוציא תובנות עסקיות. כל העולם מתנהל סביב ״ביג דאטה״ (Big Data) ולכן זה תפקיד סופר מרכזי בכל ארגון, מגדול לקטן. העבודה ביומימית של מדעני נתונים כוללת כתיבת שאילתות בשפת SQL שעוברות על מאגרי מידע עצומים.

רקע נדרש: תואר בהנדסה וניהול, תארים מתקדמים, קורס או בוטקאמפ, או ניסיון רלוונטי.


משרה #6: די-אס-אס – (DSS) Data Science Strategist

תחשבו על שילוב בין דאטה סיינס לבין יועץ אסטרטגי. תפקיד ה-DSS מיועד לאנשי דאטה חזקים שיש להם כישרון עסקי ויכולת לתקשר טוב עם לקוחות.

רקע נדרש: יכולות טכניות חזקות ב- SQL, רקע כלכלי ועסקי.


משרה #7: טי-פי-אמ – (TPM) Technical Program Manager

תפקיד ה-TPM (מנהל מוצר טכני) מתייחס לאנשים שמחברים בין אגפים שונים של ארגון או חברה כדי להוביל תהליך כלשהו. 

לדוגמה, אם יש דרישה לשפר את מנגנון הפרטיות (ה-Privacy) של לקוחות, אז ה- TPM יחבר בין מהנדסים, יועצים, משפטנים, אנשי IT וכו׳ כדי לבצע משימה רחבה פנים אירגונית.

רקע נדרש: כישורים חברתים חזקים, הבנה אנאליטית.


משרה #8: שיווק צמיחה – Growth Marketing

עולם השיווק כבר לא מה שהוא היה פעם. היום משווקים ואנשי פירסום (במיוחד בהייטק) נדרשים לסט כלים טכניים כדי לזהות הזדמנויות ולפעול על פיהם. יש כאן כמובן חפיפה עם עולם השיווק המסורתי, אבל הרבה מעבר לכך. 

אני מדבר על פעולות כמו שימור לקוחות באוטומציה, פנייה לקהלי יעד מתאימים, ניתוח דאטה ועוד.

רקע נדרש: הבנה בשיווק ויכולת לעבוד עם דאטה.


משרה #9. בקרת איכות – (QA) Quality Assurance

אנשי QA אחראים על תיפקוד ואיכות המוצר מא׳ עד ת׳. כולל מציאת ותיקון באגים, כתיבת טסטים ועוד.

רקע נדרש: כתיבת קוד והבנת המוצר לעומק.

>> לקריאה נוספת: 15 קורסים שיכניסו אתכם לעבודה בבדיקות תוכנה >>


משרה #10: גיוס – Recruitment

בסוף, הכל זה האנשים It's all about the people. חברה מצליחה בזכות עובדים מעולים, ועובדים מעולים מצטרפים בזכות אנשי גיוס איכותיים.

רקע נדרש: יכולת בין אישית גבוהה, הבנה עסקית

לסיכום:

אלו היו 10 משרות בהייטק שאול לא הכרתם. חשוב לציין שזאת רק טעימה של כמה משרות פחות מוכרות בתעשייה אך יש עוד המון תפקידים בהייטק שלא הזכרתי. מקווה שהמאמר עזר לכם לחשוב על כיוונים שיכולים להתאים לכם. בהצלחה!

המאמר עזר לך? כאן משתפים >>

רוצה להישאר בלופ?

טיפים לפיתוח קריירה, מדריכים ועדכונים שהייטקיסטים אוהבים – אצלך במייל!

*מבטיחים לא לחפור:)